2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ The Effects of Facebook-based Lessons on Cohesion in Writing 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 17 ธันวาคม 2561 
การประชุม
     ชื่อการประชุม 12th International Conference on Language, Education and Innovation (ICLEI) 2018 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม Interdisciplinary Circles of Sciences, Arts, and Innovation (ICSAI) 
     สถานที่จัดประชุม Impiana KLCC Hotel 
     จังหวัด/รัฐ Kuala Lumpur 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 17 ธันวาคม 2561 
     ถึง 18 ธันวาคม 2561 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 2018 
     Issue (เล่มที่) 12 
     หน้าที่พิมพ์ 52-64 
     Editors/edition/publisher  
     บทคัดย่อ This study aimed to examine the effects of the integration of blended learning with traditional writing instruction for the university level English Essay Writing course in Thailand by focusing on the students’ ability to use cohesion devices and students’ attitude towards the integration of Facebook as blended learning. The participants were sixty mixed-ability English-majored students which were recruited with purposive sampling method and were divided into the experimental group and controlled group. Both groups received the same lessons on narrative essay writing in class for eight weeks. Apart from the in-class instruction, the experimental group was required to participate in the online practice provided through Facebook which serves as blended learning. To compare the use of cohesion devices in writing of both groups, the essay writing pretest took place before the first lesson and the essay writing posttest took place after the last lesson. Moreover, the questionnaire and the interview were also used with the experimental group after the posttest for evaluating their attitudes towards the blended learning. According to the quantitative findings, the comparison indicates that even though the use of cohesion devices in writing improved in both groups, the experimental group showed significantly greater improvement. The qualitative findings from the questionnaire and the interview also underlined the effectiveness of the blended learning in terms of its convenience, more opportunities for learning, and sources of writing references.  
ผู้เขียน
575080010-6 น.ส. อิสราภรณ์ แคพิมาย [ผู้เขียนหลัก]
คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ ปริญญาโท ภาคปกติ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0