2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ How Students’ Mathematical Ideas Emerged through Flow of Lesson in Classroom Using Lesson Study and Open Approach 
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 30 เมษายน 2562 
วารสาร
     ชื่อวารสาร Psychology (PSYCH) 
     มาตรฐานของวารสาร OTHER (h5-index & Ranking) 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร Scientific Research Publishing 
     ISBN/ISSN  
     ปีที่ 10 
     ฉบับที่
     เดือน May
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2562 
     หน้า  
     บทคัดย่อ This study was aimed to analyze how students’ mathematical ideas emerged through a flow of lesson in mathematics classroom using Lesson Study and Open Approach. A context of the study was the Open Approach as a teaching approach and the Lesson Study as a way to improve the quality of teaching (Inprasitha, 2015a). The flow of lesson, likewise, is considered to be a tool for accessing to students’ ideas when the students are involved in problem solving and connection between students’ real world and mathematical real world (Inprasitha, 2017b). Ethnographic study was employed as a research methodology in this qualitative study by using a participative research design to form a lesson study team for collaborative designing of lesson plans guided by Thai version of Japanese mathematics textbooks. Research results were shown that the students’ mathematical ideas emerged, through the flow of lesson, when the students’ ideas of a problem solving were mathematized as follows: 1) the mathematical ideas were extended through representations of real world, 2) the mathematical ideas were extended and generalized through semi-concrete aids, and 3) the mathematical ideas were generalized through representations of mathematical world. The processes of mathematization (Isoda & Katagiri, 2012), furthermore, were accomplished when the students’ mathematical ideas become “how to” or tools for learning for the next lessons. 
     คำสำคัญ Flow of Lesson, Students’ Mathematical Ideas, Lesson Study, Open Approach, Mathematization, Extension, Generalization 
ผู้เขียน
557050010-6 น.ส. พิมพ์ผกา อินทะรส [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาเอก ภาคปกติ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์ 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0