ชื่อบทความ |
The effect of a multimedia teaching method of a snakebite first aid program on knowledge among undergraduate students in China |
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ |
19 กรกฎาคม 2562 |
วารสาร |
ชื่อวารสาร |
วารสารพยาบาลศาสตร์และสุขภาพ( Journal of Nursing Science and Healt) |
มาตรฐานของวารสาร |
TCI |
หน่วยงานเจ้าของวารสาร |
Faculty of Nursing Khon Kaen University |
ISBN/ISSN |
0125-7021 |
ปีที่ |
42 |
ฉบับที่ |
3 |
เดือน |
|
ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ |
2562 |
หน้า |
|
บทคัดย่อ |
The purpose of this study was to examine the effect of a multimedia teaching method of a snakebite first aid program on knowledge of snakebite among undergraduate students in China. The study group was undergraduate students in Baise University, China. Sixty students were recruited by purposive sampling and divided into two groups. Thirty Students in control group received general lecture. While thirty students in experimental group received a multimedia teaching method of snakebite first aid program. Data were collected among January to March, 2019 by using a questionnaire. All data were analyzed by using inferential statistics of frequency, percentage, chi-square, paired t-test and independent t-test. The results revealed that snakebite knowledge score between two groups was significantly different (P<.05) after experiment. The results of this study showed that the multimedia teaching method of a snakebite first aid program is effective enough to improve snakebite knowledge in undergraduate students. Therefore, the multimedia teaching method of a snakebite first aid program was suggested to be a possible effective intervention to help undergraduate students get increases in snakebite knowledge. |
คำสำคัญ |
undergraduate student, multimedia, snakebite, knowledge |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ |
มีผู้ประเมินอิสระ |
สถานภาพการเผยแพร่ |
ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์ |
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
citation |
มี |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|