2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ THE DEVELOPMENT OF MENTAL MODELS ON CIRCULARTORY SYSTEM, LYMPHATIC SYSTEM AND IMMUNE SYSTEM OF GRADE 11 STUDENTS USING MODEL-BASED 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 6 สิงหาคม 2562 
การประชุม
     ชื่อการประชุม The National Academic Research Conference 11th “Connecting Local Research to International Perspectives 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม มหาวิทยาลัยราชภัฏนครราชสีมา 
     สถานที่จัดประชุม อาคารยุพราชเบญจมงคล (อาคาร 31) มหาวิทยาลัยราชภัฏนครราชสีมา 
     จังหวัด/รัฐ นครราชสีมา 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 6 สิงหาคม 2562 
     ถึง 7 สิงหาคม 2562 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่)
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 1661-1668 
     Editors/edition/publisher  
     บทคัดย่อ The objective of this study was to study the development of mental models on circulatory system, lymphatic system and immune system of grade 11 students using model- based learning activities. The target group was Grade 11 Students, who were studying in the second semester of 2018 at Srikranuanwittayakom School, Khon Kaen Province, The Office of Secondary Educational Service Area 25. The research design was the pre-experimental design with one group pretest – posttest design. The research instruments consisted of 1) mental model mapping. 2) the mental model test on circulatory system, lymphatic system and immune system. The mental model test was 20 items of two –tier multiple choice. 3) 9 lesson plans of 7 major concepts on circulatory system, lymphatic system and immune system according to Model- Based Learning Activities in 12 periods of the lesson. The students mental model representation and learning activities. The data were analyzed using descriptive statistics, average score, and standard deviation. The results of this study showed that: 1) The mental model of students were differences between pre-test and post-test with mean score of 31.58 and 50.08 was significantly higher than their pre-test (p0.05). 2) After implementing the model- based learning activities, students with the level of the mental model were flawed mental models (FM) 1 students (2.50%), Partial correct with flawed mental models (FM & P) 3 students (7.50 %), Partial correct mental models (PM) 12 students (30.00 %), Correct mental models (CM) 24 students (60.00 %) and there were 24 students (60.00 %) who have developed of mental models on circulatory system, lymphatic system and immune system 
ผู้เขียน
595050060-1 นาย เชษฐา เดชาโชติช่วง [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ ชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Poster 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0