2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ APPLYING APPRECIATIVE INQUIRY TO ENHANCE MEDICAL SALES REPRESENTATIVES’ HAPPINESS: A CASE STUDY OF PHARMA BU 1 TEAM IN D PHARMACEUTICAL COMPANY 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 7 กันยายน 2562 
การประชุม
     ชื่อการประชุม 73rd Research World International Conference 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม Research World  
     สถานที่จัดประชุม Omori Tokyu REI Hotel 
     จังหวัด/รัฐ Tokyo, Japan 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 7 กันยายน 2562 
     ถึง 8 กันยายน 2562 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 73 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 12-19 
     Editors/edition/publisher Publisher: IRAJ Research Forum 
     บทคัดย่อ This study is applying Appreciative inquiry to enhance medical sales representatives’ happiness of Pharma BU1 team in D pharmaceutical company. The study is based on an action research method with the purposes to discovery the positive working experiences and the way to enhance medical sales representatives’ working happiness. The tools used in the research were 4-D Model of Appreciative inquiry which consist of 4 step processes are discover, dream, design and deliver. The positive inquiry was conducted to understand the participants’ positive experience at work e.g. impression, pride and work strengths. In-depth interview was used as research tool to collect data from 20 participants in Pharma BU1 team, including 6 managers and 14 medical sales representatives to find out positive experiences at work to determine desired factors influencing positive job satisfaction. The analysis of convergent and divergent data was used along with SOAR analysis and PERMA Model to identify the critical factors to be included in an effective guideline aiming to increase the happiness and job satisfaction. The results found that medical representatives of Pharma BU1 team in D pharmaceutical company have shared the areas of well-being and happiness psychology cover all 5 elements of PERMA Model, including Positive Emotions, Engagement, Relationships, Meaning and Accomplishment. Although the employees have overall happiness at work due to the results of empirical evidence, but the level of each element may vary among individuals. According to the results, the design of guidelines can be proposed to increase employees’ happiness at work as the following projects; 1) Team building 2) Team Buddy 3) Executives monthly meeting 4) Success story 5) Promote senior medical representative position 6) The STAR program 7) Family activities with team 8) Merit making project. 
ผู้เขียน
605740237-6 น.ส. ยุพาวรรณ พจนสิทธิ์ [ผู้เขียนหลัก]
วิทยาลัยบัณฑิตศึกษาการจัดการ ปริญญาโท โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0