2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ The Role of Stakeholders and Social Networks in Becoming Farmer-entrepreneurs 
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 19 กรกฎาคม 2564 
วารสาร
     ชื่อวารสาร journal of mekong societies 
     มาตรฐานของวารสาร SCOPUS 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยขอนแก่น 
     ISBN/ISSN  
     ปีที่ 17 
     ฉบับที่
     เดือน September-December
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2564 
     หน้า  
     บทคัดย่อ This research aimed to analyze the roles of stakeholders and social networks which play a vital role in transforming farmers into farmer-entrepreneurs in Khon Kaen province. The concept of social networks was adopted as the framework to analyze such a phenomenon. This research also employed a qualitative research method. In-depth interviews were used along with observations to obtain data from 16 key informants. Content analysis was performed on the data which were presented using descriptive analysis. The results showed that farmers who were the studied cases became farmer-entrepreneurs under the interdependent condition and benefits gained from social networks established with various kinds of people. The stakeholders involved in production and entrepreneurial activities were as follows; (1) household members who provide workforce, budget, and sell products (2) group or community leaders in charge of developing and exchanging knowledge and information regarding production and agriproduct sale (3) state officials involved with policy making and agricultural sector extension (4) the private sector or market associated with the farmer-entrepreneurs or buy agriproducts from them. In addition, two types of networks are established with other stakeholders; (1) social networks established through physical space in forms of official entrepreneur groups and interactions with others to discuss or exchange information and (2) social networks established using information technology which allow them to use a variety of applications to reach their customer groups or those sharing the same interests or ideals. It was found that the farmers were able to use different networks they have to help gain more success and effectiveness for their enterprise.  
     คำสำคัญ farmer-entrepreneur, stakeholder, social network, physical network, online network, social relationship 
ผู้เขียน
605080001-0 น.ส. นุชนารถ สมควร [ผู้เขียนหลัก]
คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ ปริญญาโท ภาคปกติ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์ 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation ไม่มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0