ชื่อบทความ |
BIG DATA MODEL FOR FUTURE STRATEGIC
FORMULATION OF FOOD AND BEVERAGE
BUSINESSES IN THAILAND |
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ |
21 ตุลาคม 2564 |
วารสาร |
ชื่อวารสาร |
Academy of Entrepreneurship Journal(AEJ) |
มาตรฐานของวารสาร |
SCOPUS |
หน่วยงานเจ้าของวารสาร |
ALLIED BUSINESS ACADEMICE |
ISBN/ISSN |
|
ปีที่ |
28 |
ฉบับที่ |
1 |
เดือน |
|
ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ |
2565 |
หน้า |
|
บทคัดย่อ |
This research was aimed at developing a big data model for future strategic formulation
of food and beverage businesses in Thailand. The Mixed Research Method was used comprising
both the quantitative and qualitative studies. The process carried out involved 3 steps, namely: (1)
Analysis and categorization of data for formulating the future strategies by content analysis based
on Porter’s Five Forces Competitiveness and Strategic Foresight White Paper. (2) Study of data
for formulating the future strategies by quantitative research and collection of data from
administrators and data-managing officers of 60 food and beverage business firms whose benefit
turnovers are high. ( 3 ) Verification and evaluation of the big data model developed by experts.
The big data model was derived from the outcomes of the research, and is used for formulating
future strategies. The model is composed of 6 data sets, 12 data subsets and 262 data elements.
The mostly used big data sets for future strategic formulation are: business environments,
products and services, manufacturing technology, laws and effects, people involved in the future
business, and organization image, respectively |
คำสำคัญ |
Big data, Big data model, Food business, Beverage business, Future strategies |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ |
มีผู้ประเมินอิสระ |
สถานภาพการเผยแพร่ |
ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์ |
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
citation |
ไม่มี |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|