2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ BIG DATA MODEL FOR FUTURE STRATEGIC FORMULATION OF FOOD AND BEVERAGE BUSINESSES IN THAILAND 
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 21 ตุลาคม 2564 
วารสาร
     ชื่อวารสาร Academy of Entrepreneurship Journal(AEJ) 
     มาตรฐานของวารสาร SCOPUS 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร ALLIED BUSINESS ACADEMICE 
     ISBN/ISSN  
     ปีที่ 28 
     ฉบับที่
     เดือน
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2565 
     หน้า  
     บทคัดย่อ This research was aimed at developing a big data model for future strategic formulation of food and beverage businesses in Thailand. The Mixed Research Method was used comprising both the quantitative and qualitative studies. The process carried out involved 3 steps, namely: (1) Analysis and categorization of data for formulating the future strategies by content analysis based on Porter’s Five Forces Competitiveness and Strategic Foresight White Paper. (2) Study of data for formulating the future strategies by quantitative research and collection of data from administrators and data-managing officers of 60 food and beverage business firms whose benefit turnovers are high. ( 3 ) Verification and evaluation of the big data model developed by experts. The big data model was derived from the outcomes of the research, and is used for formulating future strategies. The model is composed of 6 data sets, 12 data subsets and 262 data elements. The mostly used big data sets for future strategic formulation are: business environments, products and services, manufacturing technology, laws and effects, people involved in the future business, and organization image, respectively 
     คำสำคัญ Big data, Big data model, Food business, Beverage business, Future strategies 
ผู้เขียน
627080013-9 นาย จิรชาติ บุญสุข [ผู้เขียนหลัก]
คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ ปริญญาเอก โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์ 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation ไม่มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0