2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ Adapting Fleming-Type Learning Style Classifications to Deaf Student Behavior 
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 14 เมษายน 2565 
วารสาร
     ชื่อวารสาร Sustainability  
     มาตรฐานของวารสาร ISI 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร MDPI 
     ISBN/ISSN ISSN 2071-1050 
     ปีที่ 14 
     ฉบับที่
     เดือน April
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2565 
     หน้า 4799 
     บทคัดย่อ This study presents the development of a novel integrated data fusion and assimilation technique to classify learning experiences and patterns among deaf students using Fleming’s model together with Thai Sign Language. Data were collected from students with hearing disabilities (Grades 7–9) studying at special schools in Khon Kaen and Udon Thani, Thailand. This research used six classification algorithms with data being resynthesized and improved via the application of feature selection, and the imbalanced data corrected using the synthetic minority oversampling technique. The collection of data from deaf students was evaluated using a 10-fold validation. This revealed that the multi-layer perceptron algorithm yields the highest accuracy. These research results are intended for application in further studies involving imbalanced data problems. 
     คำสำคัญ classification; deaf students; feature selection; imbalanced data; learning style 
ผู้เขียน
607020024-8 น.ส. ธิดารัตน์ เหลืองรุ่งเรือง [ผู้เขียนหลัก]
วิทยาลัยการคอมพิวเตอร์ ปริญญาเอก ภาคปกติ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ตีพิมพ์แล้ว 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation ไม่มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0