ชื่อบทความ |
ELDERLY TOURISTS INFLUENCE ON FESTIVAL TOURISM EVIDENCE IN THAILAND |
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ |
25 มิถุนายน 2565 |
วารสาร |
ชื่อวารสาร |
๋Journal of Positive School Psychology |
มาตรฐานของวารสาร |
SCOPUS |
หน่วยงานเจ้าของวารสาร |
Society of Psychology and Education |
ISBN/ISSN |
2717 7564 |
ปีที่ |
|
ฉบับที่ |
Vol.6 No.6 |
เดือน |
|
ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ |
2565 |
หน้า |
2746 – 2759 |
บทคัดย่อ |
Elderly tourists influence on festival tourism Evidence in Thailand Objectives 1. To study the
motivation of Thai elderly tourists at the Festival of Tourism 2. To review the conditions of Thai elderly
tourists 3. To analyze the purchasing decision process of Thai elderly tourists at the Festival of Tourism
4. To study Thai elderly tourists' festival satisfaction at the Festival of Tourism 5. To test the relationship
and conformity of Thai tourists' incentive structure equation model influencing tourism at the Festival
of Tourism 6. To suggest guidelines for festival tourism promotion in which Loei accommodates Thai
elderly tourists. This is a quantitative research model using Factors Analysis, Exploratory Factor
Analysis (EFA), and corroborative component analysis - Confirmatory Factor Analysis (CFA) and
perform model coherence checks. Using qualitative research methods, the researcher used structured
in-depth interviews. The sample consisted of elderly Thai tourists traveling to participate in traditional
festival activities in Loei Province. The researcher chose to use the questionnaire tool. Loei province
has not yet formally surveyed and collected data on the number of elderly tourists. The researcher
determined the sample size of 820 participants by using the quota sampling method in the area hosting
various festivals and traditional events in Loei Province. The AMOS ready program was employed to
compare the harmonization between the developed model of the acquired empirical data with the
observed data. Consistent with the analysis results, the Harmony Index (GFI) was 1.000 while the
Adjusted Harmony Index (AGFI) was 0.9680, approaching 1. The residual (RMR) equals 0.02104,
which is approaching zero. |
คำสำคัญ |
Elderly tourists, Festival tourism, Motivation, Purchasing decision, Satisfaction |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ |
ไม่มีผู้ประเมินอิสระ |
สถานภาพการเผยแพร่ |
ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์ |
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
citation |
ไม่มี |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
3
|
|