2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ GENRE ANALYSIS OF DISSERTATION INTRODUCTION IN ENGINEERING AND EDUCATION WRITTEN BY NATIVE ENGLISH SPEAKERS AND INDONESIAN PHD STUDENTS 
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 14 ตุลาคม 2565 
วารสาร
     ชื่อวารสาร Language Circle: Journal of Language and Literature 
     มาตรฐานของวารสาร OTHER (SINTA (Science and Technology Index)) 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร Faculty of Language and Arts, Universitas Negeri Semarang, Indonesia 
     ISBN/ISSN 2460-853X 
     ปีที่ 2023 
     ฉบับที่
     เดือน April
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2565 
     หน้า
     บทคัดย่อ Dissertation introduction has received continuous attention from researchers, it is considered the most challenging and difficult part of an academic text for graduate students, particularly for Non-Native English Speakers (NNES). However, there is a dearth of research on Dissertation Introductions (DIs) which investigate Native English Speakers (NES) and NNES especially Indonesian Ph.D. students in different disciplines such as engineering and education. This paper presents a move analysis of the introduction chapters of 100 dissertations written by Native English Speakers (NES) and Indonesian Ph.D. students in terms of move organization based on Bunton’s CARS (2002). The corpus was 100 DIs of Engineering and Education disciplines that were published online in ProQuest Dissertation and Theses Database. The findings revealed that both NES and Indonesian Ph.D. students followed the moves and steps found in the framework to create their Introduction chapters. It was found that only 28 dissertation introductions (28%) followed the Bunton’s CARS in this research, but they were not constructed in the way assumed in CARS because a number of move reversal and move recursive were found. In the Introduction chapters examined, it was found that there were both similarities and differences between NNES and NES writers in terms of the frequency of move-step occurrences, the move-step classification, patterns, and new steps. 
     คำสำคัญ genre analysis, dissertation introduction, engineering, education, Native English Speakers, Indonesian PhD Students 
ผู้เขียน
597080025-9 Ms. DIAN CANDRA PRASETYANTI [ผู้เขียนหลัก]
คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ ปริญญาเอก ภาคปกติ นานาชาติ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์ 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ ชาติ 
citation มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0