2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ Why do self-identity and efficacy matter for enjoying participation in charity sports events? The role of the warm glow feeling 
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 3 มกราคม 2566 
วารสาร
     ชื่อวารสาร International Journal of Event and Festival Management 
     มาตรฐานของวารสาร SCOPUS 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร Emerald Publishing Limited 
     ISBN/ISSN  
     ปีที่  
     ฉบับที่  
     เดือน
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2566 
     หน้า  
     บทคัดย่อ Charity sports events has emerged as one of the major avenues to encourage in society. In this study, we aim to examine the relationships between personal norms, social norms, self-identity, response efficacy, and the warm glow, which in turn, influences the willingness to return and enjoyment of participating in charity sports events in Thailand. An online self-administered survey was conducted to collect data from 600 participants and structural equation modelling under the two-step modelling approach to test our hypotheses. Our findings indicate that self-identity and response efficacy positively influence participants' warm glow. By contrast, the relationships between personal and social norms and warm glow are not significant. Moreover, the warm glow positively influences participants' willingness to return to attend the event and their enjoyment. This study’s findings have academic implications and can benefit marketers and event organizers by giving them insights into participants’ behaviour and allowing them to better create services to improve participant experiences and boost repeat attendance better. By applying the concept of warm glow in the context of charity sports events, this study deepens the understanding of the causal pathways from the antecedents to participant willingness to return and enjoyment through the warm glow. 
     คำสำคัญ warm glow, self-identity, response efficacy, enjoyment, willingness to return, charity sports events 
ผู้เขียน
627210011-1 นาย วัชระ เชียงกูล [ผู้เขียนหลัก]
คณะบริหารธุรกิจและการบัญชี ปริญญาเอก ภาคปกติ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์ 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 2