2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ A Move Analysis of Dissertation Introductions Written by Native English Speakers and Indonesian PhD Students across Disciplines  
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 5 เมษายน 2566 
วารสาร
     ชื่อวารสาร rEFLections 
     มาตรฐานของวารสาร SCOPUS 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร School of Liberal Arts, King Mongkut’s University of Technology Thonburi 
     ISBN/ISSN 1513-5934 (print) / 2651-1479 (online) 
     ปีที่ 2023 
     ฉบับที่
     เดือน May-August
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2566 
     หน้า
     บทคัดย่อ Dissertation introductions (DIs) have received on-going attention because they are considered to be the most challenging and difficult part of an academic text for graduate students, particularly for non-native English speakers (NNES). However, research that has investigated DIs written by native English speakers (NES) and by NNES, particularly Indonesian (IND) PhD students across various disciplines, is lacking. This paper presents an analysis of moves in the introductory section of 200 dissertations written by NES and IND PhD students in terms of move organization based on Bunton’s (2002) adaptation of the CARS framework. The corpus consisted of 200 DIs from the disciplines of physics, linguistics, engineering, and education that were published online on the ProQuest Dissertation and Theses Database. The findings revealed that both NES and IND PhD students followed the moves and steps presented in the framework to create their introduction sections. However, it was also found that only 13 DIs (7%) followed Bunton’s CARS in this research, but most of them were not constructed in the way assumed in CARS because a number of move reversals and recursives were found. There were both similarities and differences between NNES and NES writers in the introduction sections with regard to the frequency of move-step occurrences, move-step classifications, patterns, and new steps. Similar findings between the NNES and NES writers appeal for the need to make teachers and L2 learners as well as L1 Ph.D. writers aware of methods for writing precise and concise DIs. 
     คำสำคัญ move analysis, dissertation introductions (DIs), native English speakers (NES), Indonesian (IND) PhD students. 
ผู้เขียน
597080025-9 Ms. DIAN CANDRA PRASETYANTI [ผู้เขียนหลัก]
คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ ปริญญาเอก ภาคปกติ นานาชาติ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์ 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0