ชื่อบทความ |
A Move Analysis of Dissertation Introductions Written by Native English Speakers and Indonesian PhD Students across Disciplines |
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ |
5 เมษายน 2566 |
วารสาร |
ชื่อวารสาร |
rEFLections |
มาตรฐานของวารสาร |
SCOPUS |
หน่วยงานเจ้าของวารสาร |
School of Liberal Arts, King Mongkut’s University of Technology Thonburi |
ISBN/ISSN |
1513-5934 (print) / 2651-1479 (online) |
ปีที่ |
2023 |
ฉบับที่ |
2 |
เดือน |
May-August |
ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ |
2566 |
หน้า |
- |
บทคัดย่อ |
Dissertation introductions (DIs) have received on-going attention because they are considered
to be the most challenging and difficult part of an academic text for graduate students,
particularly for non-native English speakers (NNES). However, research that has investigated
DIs written by native English speakers (NES) and by NNES, particularly Indonesian (IND)
PhD students across various disciplines, is lacking. This paper presents an analysis of moves
in the introductory section of 200 dissertations written by NES and IND PhD students in
terms of move organization based on Bunton’s (2002) adaptation of the CARS framework.
The corpus consisted of 200 DIs from the disciplines of physics, linguistics, engineering, and
education that were published online on the ProQuest Dissertation and Theses Database. The
findings revealed that both NES and IND PhD students followed the moves and steps
presented in the framework to create their introduction sections. However, it was also found
that only 13 DIs (7%) followed Bunton’s CARS in this research, but most of them were not
constructed in the way assumed in CARS because a number of move reversals and recursives
were found. There were both similarities and differences between NNES and NES writers in
the introduction sections with regard to the frequency of move-step occurrences, move-step
classifications, patterns, and new steps. Similar findings between the NNES and NES writers
appeal for the need to make teachers and L2 learners as well as L1 Ph.D. writers aware of
methods for writing precise and concise DIs. |
คำสำคัญ |
move analysis, dissertation introductions (DIs), native English speakers (NES), Indonesian (IND) PhD students. |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ |
มีผู้ประเมินอิสระ |
สถานภาพการเผยแพร่ |
ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์ |
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
citation |
มี |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|