2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ Teenagers as Agents in the Life Course of Adolescent Families within the Socio-Cultural Context of Northeastern, Thailand. 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 7 กรกฎาคม 2566 
การประชุม
     ชื่อการประชุม SIBR 2023 Osaka Conference on Interdisciplinary Business and Economics Research 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม Society of Interdisciplinary Business Research (SIBR) 
     สถานที่จัดประชุม Ark Hotel 
     จังหวัด/รัฐ Osaka, Japan. 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 6 กรกฎาคม 2567 
     ถึง 7 กรกฎาคม 2567 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 12 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์
     Editors/edition/publisher Society of Interdisciplinary Business Research (SIBR) 
     บทคัดย่อ The purpose of this article is to study the life course of adolescent families through the decision-making of teenagers as agents of change. This study uses qualitative research methodology in the form of phenomenology and a retrospective cohort study with 5 adolescent families in the socio-cultural context of Northeastern Thailand. The family unit is the focus of analysis, and data were collected through interviews with adolescent families who had transitioned from being teenagers to adolescent parents, with children who were born during the ages of 15-19. Content analysis is a research method used to analyze and interpret on Life Course theory. The results show that adolescent families have an average age of 18.2 for the teenage fathers and 16.6 for the teenage mothers when they transitioned to becoming families. These families attempt to determine their own life course amid social pressure and various problems they face. The important conditions that affect the decision-making and efforts of these families to establish their life course include the characteristics and background of the family, their relationships with people around them, and the location of their residence. 
ผู้เขียน
647080028-8 นาย ชิศพลว์ หารี [ผู้เขียนหลัก]
คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ ปริญญาเอก ภาคปกติ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0