2012 ©
Data Real time
             Graduate Lecturer's Profile
Lecturer's Profile
Lecturer ID 45583   University  
Name-Surname (Thai) ผศ.ดร. ศานิตย์ ศรีคุณ  Name-Surname (English) Asst. Prof. Dr. Sanit Srikoon 
Department/Major/Subject   Faculty Education 
Expertise      
 
 
Lecturer's Profile
Program Type: Thesis
Major Advisor
Student code Name Faculty Program Level สถานภาพ คำสั่ง
665050181-6  Miss SIRIMA BUNKUA  Education  Curriculum and Instruction   Master's Degree   
665050169-6  Ms. WEIZHU ZHANG  Education  Curriculum and Instruction   Master's Degree   
665050174-3  Miss NARUEMON WANNASRI   Education  Curriculum and Instruction   Master's Degree   
665050176-9  Miss PHAKASIRI CHAIKUMPA  Education  Curriculum and Instruction   Master's Degree   
665050177-7  Mr. PEERAPOL LUNJANTAR  Education  Curriculum and Instruction   Master's Degree   
645050228-4  Miss KASAMON PANICHKRAJANG  Education  Curriculum and Instruction   Master's Degree   
Total 6 records
Co-Advisor
Student code Name Faculty Program Level สถานภาพ คำสั่ง
667050012-3  Miss WARISA RATTASIRI  Education  Innovation, Technology, and Learning Sciences   Doctoral Degree   
667050001-8  Mr. CHANSIT KHAMPUT  Education  Curriculum and Instruction   Doctoral Degree   
Total 2 records
Program Type: IS
Major Advisor
Student code Name Faculty Program Level สถานภาพ คำสั่ง
Total 0 record
Co-Advisor
Student code Name Faculty Program Level สถานภาพ คำสั่ง
Total 0 record
Total   8   records   *Overload
 
 
Journal Publication 1
Title of Article Assessing Design Thinking Proficiency in Pre-Service Teachers: A Comprehensive Validation Study 
Title of Journal Cogent Education 
Institute of Journal Taylor & Francis 
ISBN/ISSN 2331-186X  Date of Acceptance 10 June 2025 
Volume 2025  Issue
Month Year of Publication 2025 
Page Reviewing Status มีผู้ประเมินอิสระ 
Status ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์  Level of Publication นานาชาติ 

Journal Publication 2 (Co-author)
Title of Article ความเที่ยงของนวัฒนกรรมแบบวัดความจำระยะสั้น สำหรับเด็กปกติ 
Title of Journal วารสารศึกษาศาสตร์ ฉบับวิจัยบัณฑิตศึกษา มหาวิทยาลัยขอนแก่น  
Institute of Journal คณะศึกษาศาสตร์ ม.ขอนแก่น 
ISBN/ISSN   Date of Acceptance 31 มีนาคม 2566 
Volume 16  Issue
Month มกราคม-มีนาคม   Year of Publication 2566 
Page   Reviewing Status มีผู้ประเมินอิสระ 
Status ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์  Level of Publication ชาติ 

Journal Publication 3 (Co-author)
Title of Article Design and Development of Innovator Self-Assessment Questionnaire for Students in Grade 6: Utilizing Educational Design Research 
Title of Journal Social Sciences & Humanities Open 
Institute of Journal Elsevier B.V. 
ISBN/ISSN 2590-2911  Date of Acceptance 7 March 2025 
Volume Issue
Month Year of Publication 2025 
Page Reviewing Status มีผู้ประเมินอิสระ 
Status ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์  Level of Publication นานาชาติ 

Journal Publication 4 (Co-author)
Title of Article Enhancing Critical and Creative Thinking Capabilities in Pre-service Teacher Education: Digital Integration and Pedagogical Innovation in Thailand’s Next Normal Era 
Title of Journal Educational Process: International Journal 
Institute of Journal ÜNİVERSİTEPARK 
ISBN/ISSN 2147 - 0901  Date of Acceptance 11 March 2025 
Volume 2025  Issue 15 
Month March  Year of Publication 2025 
Page 1-22  Reviewing Status มีผู้ประเมินอิสระ 
Status ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์  Level of Publication นานาชาติ 

Journal Publication 5 (Co-author)
Title of Article A confirmatory factor analysis of scientific critical thinking in secondary school 
Title of Journal Cogent Education 
Institute of Journal Taylor & Francis  
ISBN/ISSN 2331-186X  Date of Acceptance 10 February 2025 
Volume 12  Issue
Month กุมภาพันธ์  Year of Publication 2025 
Page 1-19  Reviewing Status มีผู้ประเมินอิสระ 
Status ตีพิมพ์แล้ว  Level of Publication นานาชาติ 

Journal Publication 6 (Co-author)
Title of Article Enhancing executive mathematics problem-solving through a constructivist digital learning platform: Design, development and evaluation 
Title of Journal Social Sciences & Humanities Open 
Institute of Journal Elsevier Ltd. 
ISBN/ISSN 2590-2911  Date of Acceptance 5 กุมภาพันธ์ 2568 
Volume 2025  Issue 11 
Month February  Year of Publication 2568 
Page 1-15  Reviewing Status มีผู้ประเมินอิสระ 
Status ตีพิมพ์แล้ว  Level of Publication ชาติ 

Journal Publication 7 (Co-author)
Title of Article Integrating Social Cognitive Neuroscience into Digital Learning: Strengthening Pre-Service Teachers’ Learning Design Competencies 
Title of Journal HighTech and Innovation Journal 
Institute of Journal Ital Publication 
ISBN/ISSN 2723-9535  Date of Acceptance 14 April 2025 
Volume Issue
Month March  Year of Publication 2025 
Page 328-351  Reviewing Status มีผู้ประเมินอิสระ 
Status ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์  Level of Publication นานาชาติ 

Research Conference Distribution 1 (Co-author)
Research Title การพัฒนานวัตกรรมแบบวัดความตั้งใจ สำหรับชั้นเรียนที่มีความเหลื่อมล้ำทางการศึกษาสูง 
Date of Distribution 19 February 2025 
Title of the Conference การประชุมวิชาการระดับชาติพะเยาวิจัย ครั้งที่ 14 หัวข้อ “University role for Area Manager Development” 
Conference Date 22 January 2025 To 24 January 2025  Organiser กองบริหารงานวิจัย มหาวิทยาลัยพะเยา 
Conference Place มหาวิทยาลัยพะเยา  Province/State จังหวัดพะเยา 
Proceeding Paper Volume 14  Proceeding Paper Issue
Proceeding Paper Page 1309  Proceeding Paper Editors/edition/publisher มหาวิทยาลัยพะเยา 
Peer Review Status มีผู้ประเมินอิสระ  Level of Conference ชาติ 
Type of Presentation Oral  Type of Proceeding Full paper 
Award Title รางวัลดีเด่นการนำเสนอผลงานประเภท ORAL PRESENTATION กลุ่มการวิจัยมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์2  Organiser มหาวิทยาลัยพะเยา 

Research Conference Distribution 2 (Co-author)
Research Title A Preliminary Study on Learning Environments and Technology Integration: Towards Developing an AR-Enhanced Board Game for Scientific Critical Thinking 
Date of Distribution 27 November 2024 
Title of the Conference The Asian Conference on Education (ACE2024) 
Conference Date 25 November 2024 To 29 November 2024  Organiser The International Academic Forum (IAFOR) 
Conference Place Toshi Center Hotel, Tokyo, Japan, and Online  Province/State Tokyo, Japan 
Proceeding Paper Volume Proceeding Paper Issue
Proceeding Paper Page Proceeding Paper Editors/edition/publisher
Peer Review Status มีผู้ประเมินอิสระ  Level of Conference นานาชาติ 
Type of Presentation Oral  Type of Proceeding Full paper 

Research Conference Distribution 3 (Co-author)
Research Title การหาความตรงเชิงดุลยพินิจ ของแบบบันทึกการสนทนากลุ่ม เรื่อง การสำรวจมุมมองของผู้มีส่วนได้ส่วนเสียในการพัฒนาโมเดลนวัตกรรมการเรียนรู้บนดิจิทัลแพลตฟอร์มตามแนวปัญญาประดิษฐ์ทางประสาทวิทยาเชิงสังคม เพื่อยกระดับ การรู้ปัญญาประดิษฐ์ 
Date of Distribution 22 January 2025 
Title of the Conference การประชุมวิชาการระดับชาติพะเยาวิจัย ครั้งที่ 14 
Conference Date 22 January 2025 To 24 January 2025  Organiser มหาวิทยาลัยพะเยา (University of Phayao) 
Conference Place รูปแบบ Hybrid ณ อาคาร 99 ปี พระอุบาลีคุณูปมาจารย์ (ปวง ธมฺมปญฺโญ) มหาวิทยาลัยพะเยา (ประชุมออนไลน์ผ่านระบบ Virtual conference)  Province/State พะเยา 
Proceeding Paper Volume พิมพ์ครั้งที่ 1 กุมภาพันธ์ 2568  Proceeding Paper Issue
Proceeding Paper Page 1333-1350  Proceeding Paper Editors/edition/publisher มหาวิทยาลัยพะเยา (University of Phayao) 
Peer Review Status มีผู้ประเมินอิสระ  Level of Conference ชาติ 
Type of Presentation Oral  Type of Proceeding Full paper 


<
forum