ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
The Role of Teacher’s Questioning in Mathematical Problem Solving Classroom |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
19 มิถุนายน 2558 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
59th International Council of Education for Teaching World Assembly (ICET 2015) |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
International Council of Education for Teaching (ICET) |
สถานที่จัดประชุม |
Naruto University of Education, Naruto, Tokushima, Japan |
จังหวัด/รัฐ |
Naruto, Tokushima, Japan |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
19 มิถุนายน 2558 |
ถึง |
22 มิถุนายน 2558 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
- |
Issue (เล่มที่) |
- |
หน้าที่พิมพ์ |
384-391 |
Editors/edition/publisher |
Yumiko Ono |
บทคัดย่อ |
The improvement of teaching is a critical issue in current educational reforms within
Thailand. Thailand has adopted Japanese Lesson Study and Open Approach into Thai
mathematics classroom as a teacher professional development system since 2002 (Inprasitha,
2011). Questioning is a powerful instructional strategy and open-ended questions help
students construct their own meaning for the mathematics they are studying (Literacy and
Numeracy Secretariat, 2011). The aim of this research is to examine the role of teacher’s
questioning into mathematical problem solving classroom. Thus, it is suitable for using Open
Approach as a teaching method. The results revealed that the role of teacher’s questioning
into mathematical problem solving classroom were as following in four steps of the Open
Approach. |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Full paper |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|