ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
The Development of Simulation-based Laboratory Lessons in Electronics Industrial Instrumentation to Enhance Ill-Structured Problem Solving for Engineering Students |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
3 ธันวาคม 2562 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
ICITL 2019 International Conference of Innovative Technologies and Learning |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
UiT the Arctic University of Norway |
สถานที่จัดประชุม |
Department of Education, UiT |
จังหวัด/รัฐ |
Tromsø, Norway |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
2 ธันวาคม 2562 |
ถึง |
5 ธันวาคม 2562 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
2019 |
Issue (เล่มที่) |
11937 |
หน้าที่พิมพ์ |
847-853 |
Editors/edition/publisher |
Lisbet Rønningsbakk, Ting-Ting Wu, Frode Eika Sandnes, Yueh-Min Huang (Eds.) |
บทคัดย่อ |
This study investigates the efficacy of the simulation-based laboratory lessons in electronics industrial instrumentation to support both knowledge and problem solving skill of engineering students. This study focused on developing of simu-lation-based laboratory lessons in electronics industrial instrumentation to en-hance ill-structured problem solving for engineering students. The result revealed that the designing framework consist of the component called “Simulation Labor-atory” which can activate cognitive structure and enhance Ill-structured problem solving. The other focus, this study aimed to compare the effectiveness of simula-tion-based laboratory versus traditional laboratory. The result revealed that there is no significant difference for both laboratories. The finding of this study indi-cate that is possible to use the simulation-based laboratory instead of traditional laboratory to reduce constraint of equipment investment, specific time and space |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Full paper |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|