2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ The Development of Simulation-based Laboratory Lessons in Electronics Industrial Instrumentation to Enhance Ill-Structured Problem Solving for Engineering Students 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 3 ธันวาคม 2562 
การประชุม
     ชื่อการประชุม ICITL 2019 International Conference of Innovative Technologies and Learning 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม UiT the Arctic University of Norway 
     สถานที่จัดประชุม Department of Education, UiT 
     จังหวัด/รัฐ Tromsø, Norway 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 2 ธันวาคม 2562 
     ถึง 5 ธันวาคม 2562 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 2019 
     Issue (เล่มที่) 11937 
     หน้าที่พิมพ์ 847-853 
     Editors/edition/publisher Lisbet Rønningsbakk, Ting-Ting Wu, Frode Eika Sandnes, Yueh-Min Huang (Eds.) 
     บทคัดย่อ This study investigates the efficacy of the simulation-based laboratory lessons in electronics industrial instrumentation to support both knowledge and problem solving skill of engineering students. This study focused on developing of simu-lation-based laboratory lessons in electronics industrial instrumentation to en-hance ill-structured problem solving for engineering students. The result revealed that the designing framework consist of the component called “Simulation Labor-atory” which can activate cognitive structure and enhance Ill-structured problem solving. The other focus, this study aimed to compare the effectiveness of simula-tion-based laboratory versus traditional laboratory. The result revealed that there is no significant difference for both laboratories. The finding of this study indi-cate that is possible to use the simulation-based laboratory instead of traditional laboratory to reduce constraint of equipment investment, specific time and space 
ผู้เขียน
607050019-3 นาย ธวัช ธรรมบุตร [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาเอก โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0