2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ The Development of Simulation-Based Laboratory Lessons in Electronics Industrial Instrumentation to Enhance Ill-Structured Problem Solving for Engineering Students 
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 18 พฤศจิกายน 2562 
วารสาร
     ชื่อวารสาร Lecture Notes in Computer Science (LNCS) 
     มาตรฐานของวารสาร SCOPUS 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร Springer Nature Switzerland AG 
     ISBN/ISSN 978-3-030-35343-8 
     ปีที่ 2019 
     ฉบับที่ 11937 
     เดือน November
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2562 
     หน้า 847-853 
     บทคัดย่อ This study investigates the efficacy of the simulation-based laboratory lessons in electronics industrial instrumentation to support both knowledge and problem solving skill of engineering students. This study focused on developing of simulation-based laboratory lessons in electronics industrial instrumentation to enhance ill-structured problem solving for engineering students. The result revealed that the designing framework consist of the component called “Simulation Laboratory” which can activate cognitive structure and enhance Ill-structured problem solving. The other focus, this study aimed to compare the effectiveness of simulation-based laboratory versus traditional laboratory. The result revealed that there is no significant difference for both laboratories. The finding of this study indicate that is possible to use the simulation-based laboratory instead of traditional laboratory to reduce constraint of equipment investment, specific time and space. 
     คำสำคัญ Simulation-based learning, Constructivist, Electronics industrial instrumentation  
ผู้เขียน
607050019-3 นาย ธวัช ธรรมบุตร [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาเอก โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ตีพิมพ์แล้ว 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation ไม่มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0