| ชื่อบทความ |
The Development of Simulation-Based Laboratory Lessons in Electronics Industrial Instrumentation to Enhance Ill-Structured Problem Solving for Engineering Students |
| วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ |
18 พฤศจิกายน 2562 |
| วารสาร |
| ชื่อวารสาร |
Lecture Notes in Computer Science (LNCS) |
| มาตรฐานของวารสาร |
SCOPUS |
| หน่วยงานเจ้าของวารสาร |
Springer Nature Switzerland AG |
| ISBN/ISSN |
978-3-030-35343-8 |
| ปีที่ |
2019 |
| ฉบับที่ |
11937 |
| เดือน |
November |
| ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ |
2562 |
| หน้า |
847-853 |
| บทคัดย่อ |
This study investigates the efficacy of the simulation-based laboratory lessons in electronics industrial instrumentation to support both knowledge and problem solving skill of engineering students. This study focused on developing of simulation-based laboratory lessons in electronics industrial instrumentation to enhance ill-structured problem solving for engineering students. The result revealed that the designing framework consist of the component called “Simulation Laboratory” which can activate cognitive structure and enhance Ill-structured problem solving. The other focus, this study aimed to compare the effectiveness of simulation-based laboratory versus traditional laboratory. The result revealed that there is no significant difference for both laboratories. The finding of this study indicate that is possible to use the simulation-based laboratory instead of traditional laboratory to reduce constraint of equipment investment, specific time and space. |
| คำสำคัญ |
Simulation-based learning, Constructivist, Electronics industrial instrumentation |
| ผู้เขียน |
|
| การประเมินบทความ |
มีผู้ประเมินอิสระ |
| สถานภาพการเผยแพร่ |
ตีพิมพ์แล้ว |
| วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
| citation |
ไม่มี |
| เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
| ใช้สำหรับสำเร็จการศึกษา |
ไม่เป็น |
| แนบไฟล์ |
|
| Citation |
0
|
|
|