ชื่อบทความ |
The Development of Simulation-Based Laboratory Lessons in Electronics Industrial Instrumentation to Enhance Ill-Structured Problem Solving for Engineering Students |
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ |
18 พฤศจิกายน 2562 |
วารสาร |
ชื่อวารสาร |
Lecture Notes in Computer Science (LNCS) |
มาตรฐานของวารสาร |
SCOPUS |
หน่วยงานเจ้าของวารสาร |
Springer Nature Switzerland AG |
ISBN/ISSN |
978-3-030-35343-8 |
ปีที่ |
2019 |
ฉบับที่ |
11937 |
เดือน |
November |
ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ |
2562 |
หน้า |
847-853 |
บทคัดย่อ |
This study investigates the efficacy of the simulation-based laboratory lessons in electronics industrial instrumentation to support both knowledge and problem solving skill of engineering students. This study focused on developing of simulation-based laboratory lessons in electronics industrial instrumentation to enhance ill-structured problem solving for engineering students. The result revealed that the designing framework consist of the component called “Simulation Laboratory” which can activate cognitive structure and enhance Ill-structured problem solving. The other focus, this study aimed to compare the effectiveness of simulation-based laboratory versus traditional laboratory. The result revealed that there is no significant difference for both laboratories. The finding of this study indicate that is possible to use the simulation-based laboratory instead of traditional laboratory to reduce constraint of equipment investment, specific time and space. |
คำสำคัญ |
Simulation-based learning, Constructivist, Electronics industrial instrumentation |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ |
มีผู้ประเมินอิสระ |
สถานภาพการเผยแพร่ |
ตีพิมพ์แล้ว |
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
citation |
ไม่มี |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|