2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ Designing Framework of Constructivist Web-Base Learning Environment Model to Enhance Problem Solving for Transfer of Practical Skills for Industrial Engineering Student 
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 20 พฤศจิกายน 2560 
วารสาร
     ชื่อวารสาร The Turkish Online Journal of Educational Technology 
     มาตรฐานของวารสาร SCOPUS 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร Association for Educational Communication and Technology 
     ISBN/ISSN ISSN: 2146 - 7242 
     ปีที่ 2017 
     ฉบับที่ Special Issue for INTE 2017  
     เดือน ตุลาคม
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2560 
     หน้า  
     บทคัดย่อ This study aimed to synthesize theoretical and designing framework of Constructivist Web-based Learning Environment Model to enhance Problem Solving and Transfer of Practical Skills for Industrial Engineering Student. Document analysis and survey research were employed in this study. The procedures were as follows: (1) to examine and analyze the principles, theories and related researches, (2) to study instructional context, (3) to synthesize the theoretical framework, and (4) to synthesize the designing framework. The results revealed that: 1) The theoretical Framework comprised of 6 bases were as follows: (1) Learning theory base, (2) pedagogical base, (3) Media theory base, (4) neurological base, (5) Technological base, and (6) Context of instructional base 2) The designing framework consisted of 5 stages and 9 elements, were as follows: (1) Activate cognitive structure and promote problem solving and transfer (2) Support for adjusting cognitive structure (3) Support for enlarge cognitive structures (4) Foster for problem solving and transfer Practical Skills (5) promote and assist knowledge construction and 9 components as following: (1) Problem base (2) Resources (3) Cognitive tool (4) Collaboration for problem solving (5) Center for enhancing problem solving (6) Center for transfer of Practice Skills (7) Related cases (8) Scaffoldings, and (9) Coaching. 
     คำสำคัญ Web-based learning environment; Problem solving; Transfer of Practical Skills; Constructivist 
ผู้เขียน
597050021-5 นาย ชาญ สิงห์แก้ว [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาเอก โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ตีพิมพ์แล้ว 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation ไม่มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0