ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
Development of The Simulation to Enhance Problem Solving for Industrial Student |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
11 ธันวาคม 2561 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
nternational Conference on Creativity, Innovation and Invention in Digital Technology (CIIDT) |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
The Centre for Instructional Technology and Multimedia, Universiti Sains Malaysia |
สถานที่จัดประชุม |
Universiti Sains Malaysia, Penang, Malaysia |
จังหวัด/รัฐ |
|
ช่วงวันที่จัดประชุม |
11 ธันวาคม 2561 |
ถึง |
13 ธันวาคม 2561 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
2018 |
Issue (เล่มที่) |
1 |
หน้าที่พิมพ์ |
39 |
Editors/edition/publisher |
|
บทคัดย่อ |
Ill-problem solving skill is importance for Industrial Student. There for, this study aimed to Development of the Simulation to Enhance Problem Solving for Industrial Student. Document analysis and survey research were employed in this study. The procedures were as follows: (1) to examine and analyze the principles, theories and related researches, (2) synthesize the Theoretical framework (3) synthesize the Designing framework (4) Design the simulation, (5) Construct the simulation. The results revealed that: 1) The theoretical Framework comprised of 6 bases were as follows: (1) Learning theory base, (2) pedagogical base, (3) Media theory base, (4) Technological base, and (5) Context of instructional base 2) The designing framework consisted of 2 stages and 2 elements, were as follows: (1) Activate cognitive structure and support for adjusting cognitive structure. The Simulation to Enhance Problem Solving for Industrial Student included control part and amplifier part of 30 watts (OCL) with 17 measurement points and 16 points for damage parts. |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Abstract |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|