ชื่อบทความ |
THE DEVELOPMENT OF CONSTRUCTIVIST SIMULATION LEARNING ENVIRONMENT MODEL TO ENHANCE DECISION-MAKING FOR THE INDUSTRIAL ELECTRICAL TECHNOLOGY STUDENTS |
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ |
7 กรกฎาคม 2560 |
วารสาร |
ชื่อวารสาร |
International Conference on New Horizons in Education |
มาตรฐานของวารสาร |
SCOPUS |
หน่วยงานเจ้าของวารสาร |
Association for Educational Communication and Technology |
ISBN/ISSN |
|
ปีที่ |
8 |
ฉบับที่ |
3 |
เดือน |
November19,2017 |
ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ |
2563 |
หน้า |
481-486 |
บทคัดย่อ |
The purpose of this research was to synthesize theoretical framework and designing framework of Constructivist Simulation Learning Environment Model to Enhance Decision-Making for the Industrial Electrical Technology Students. Research design was Model research (Richey and Klein, 2007) This study was a part of research in Phase I (Model development). Research design was document analysis. The procedures were as follows: 1. Examining and analyzing principles, theories, selected research 2. Synthesizing the theoretical framework and the designing framework of Constructivist Simulation Learning Environment Model to Enhance Decision-Making for the Industrial Electrical Technology Students . The results revealed that: 1) The theoretical framework consists of 5 foundations: (1) Context base, (2) Psychological base (3) Pedagogical base, (4) Multimedia and Simulation and (5) Neuroscience base 2) The designing framework of Simulation Learning Environment Model to Enhancing Decision-Making. Consisted of 4 Processes 1) Encourage the creation of cognitive structures that promote decision-making 2) Support for cognitive equilibrium 3) Enlarging of cognitive structure and decision-making 4) Enhancing and supporting for knowledge creation and decision-making. This Constructivist Simulation Learning Environment Model comprised of 8 components as following: (1) Problem Base 2) Resources 3) Cognitive Tools 4) Decision-Making room 5) Collaboration room 6) Coaching room 7) Related Case and 8) Scaffolding |
คำสำคัญ |
Simulation learning environment, Constructivist, Decision-Making |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ |
มีผู้ประเมินอิสระ |
สถานภาพการเผยแพร่ |
ตีพิมพ์แล้ว |
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
citation |
มี |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|