ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
Development of Constructivist Learning Environment based on Universal Design for Learning to Enhance Computational Thinking in Kindergarten Education |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
13 กันยายน 2563 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
The 13th International Conference on Educational Research (ICER2020) |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
Khon Kaen University |
สถานที่จัดประชุม |
Faculty of Education Khon Kaen University |
จังหวัด/รัฐ |
Khon Kaen |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
11 กันยายน 2563 |
ถึง |
13 กันยายน 2563 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
1 |
Issue (เล่มที่) |
1 |
หน้าที่พิมพ์ |
473-479 |
Editors/edition/publisher |
|
บทคัดย่อ |
Computational Thinking has been defined as an important skill for students to have in learning, both from early childhood to college. The purpose of this research was to design and development of constructivist learning environment based on universal design for learning to enhance computational thinking. The target group comprised of 40 students at Demonstration school of Khonkaen University. Developmental research (Type I) was employed in this study. Data collection performed in the second semester in programming in academic year 2019. The results revealed that: The constructivist learning environment based on universal design for learning to enhance computational thinking consist of the following component; (1) Problem base (2) Resource (3) Collaboration tools (4) Scaffolding (5) Coaching (6) Computational thinking game. |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Full paper |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|