2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ DEVELOPMENT OF BOARD GAME BASED ON UNIVERSAL DESIGN FOR LEARNING TO ENHANCE MEMORIZE VOCABULARYCER 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 13 กันยายน 2563 
การประชุม
     ชื่อการประชุม The 13th International Conference on Educational Research (ICER2020) 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม Khon Kaen University 
     สถานที่จัดประชุม Faculty of Education Khon Kaen University 
     จังหวัด/รัฐ Khon Kaen 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 11 กันยายน 2563 
     ถึง 13 กันยายน 2563 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่)
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 480-485 
     Editors/edition/publisher Issara Kanjug 
     บทคัดย่อ Universal Design for Learning and Information Processing were important for learner to success in memorize vocabulary. The purpose of this research was (1) To design and development of board game based on universal design for learning to enhance memorize vocabulary. (2) To the effect of evaluation of game board performance based on the concept of universal design. The target group comprised of 30 students at Wat Bueng Thong Lang School (Pitak Witthayakarn). Developmental research (Type I) was employed in this study. Data collection performed in the second semester in English subject in academic year 2019. The results revealed were found that: The board game based on universal design concept to promote vocabulary learning. For Grade 1 students, there are five components: (1) Problem Situation and Learning Mission, (2) Knowledge Bank, (3) Information Processing Center, (4) Scaffolding, and (5) Coaching. The learner’s information processing from board game based on universal design according to the Klausmeier principle (1985), three memory patterns were classified: (1) Sensory Memory (2) Short-Term Memory. And (3) Long-Term Memory. 
ผู้เขียน
615050142-1 น.ส. ณัฐกาญจณ์ คำมูล [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0