2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ The Designing Framework of Constructivist Web-based Learning Environment Model to Enhance Critical Thinking for Primary Students  
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 15 กันยายน 2563 
วารสาร
     ชื่อวารสาร The 13th International Conference on Educational Research Conference Abstract & Proceedings : ICER 2020 
     มาตรฐานของวารสาร SCOPUS 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร Faculty of Education, Khon Kaen University  
     ISBN/ISSN 978-616-438-513-9  
     ปีที่ 13 
     ฉบับที่
     เดือน september
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2563 
     หน้า 25-31 
     บทคัดย่อ Abstract: The purpose of this research is to synthesize the develop Framework of constructivist web-based learning environment model to enhance Critical Thinking for primary students. Model research was employed in this study (Richey & Klein, 2007), which focuses on processes of design and model development. The research procedures consist of three major steps: 1) document analysis and examination of learning and teaching context, 2) analyzing related principles and theories such as learning theory, Constructivist theories, Critical thinking, media theory and technology, and 3) synthesizing the theoretical framework and designing framework for Constructivist web-based learning environment model to enhance Critical thinking based on the reviewed principles and theories. The participants of this study were experts from various fields such as theorists, designers, developers, evaluators, researchers, and learners. The enhancement and support of knowledge construction and helping of critical thinking, and the designing frameworks has 8 elements as following: (1) Problem base, (2) resources center, (3) Related communities Center, (4) Collaboration center, (5) Cognitive tools, (6) Critical Thinking center, (7) Scaffolding center, and (8) Coaching center.  
     คำสำคัญ Keywords: Constructivist Web-Based Learning, Critical Thinking, Constructivist Theories  
ผู้เขียน
607050008-8 น.ส. พิมพ์วลัญช์ นันทัยทวีกุล [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาเอก โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ตีพิมพ์แล้ว 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation ไม่มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0