2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ The Designing Framework of Constructivist Web-based Learning Environment Model to Enhance Critical Thinking for Primary Students  
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 15 กันยายน 2563 
การประชุม
     ชื่อการประชุม The 13th International Conference on Educational Research Conference Abstract & Proceedings : ICER 2020 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม Faculty of Education, Khon Kaen University  
     สถานที่จัดประชุม Faculty of Education, Khon Kaen University  
     จังหวัด/รัฐ Khon Kaen, Thailand 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 11 กันยายน 2563 
     ถึง 13 กันยายน 2563 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 13 
     Issue (เล่มที่) 978-616-438-513-9  
     หน้าที่พิมพ์ 25-31 
     Editors/edition/publisher Faculty of Education, Khon Kaen University  
     บทคัดย่อ The purpose of this research is to synthesize the develop Framework of constructivist web-based learning environment model to enhance Critical Thinking for primary students. Model research was employed in this study (Richey & Klein, 2007), which focuses on processes of design and model development. The research procedures consist of three major steps: 1) document analysis and examination of learning and teaching context, 2) analyzing related principles and theories such as learning theory, Constructivist theories, Critical thinking, media theory and technology, and 3) synthesizing the theoretical framework and designing framework for Constructivist web-based learning environment model to enhance Critical thinking based on the reviewed principles and theories. The participants of this study were experts from various fields such as theorists, designers, developers, evaluators, researchers, and learners. The enhancement and support of knowledge construction and helping of critical thinking, and the designing frameworks has 8 elements as following: (1) Problem base, (2) resources center, (3) Related communities Center, (4) Collaboration center, (5) Cognitive tools, (6) Critical Thinking center, (7) Scaffolding center, and (8) Coaching center. 
ผู้เขียน
607050008-8 น.ส. พิมพ์วลัญช์ นันทัยทวีกุล [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาเอก โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0