2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ Content Analysis of Components of Growth Mindset for School Administrators 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 8 ตุลาคม 2563 
การประชุม
     ชื่อการประชุม the 13th International Conference on Educational Research. Thailand: Faculty of Education, Khon Kaen University 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม Faculty of Education, Khon Kaen University 
     สถานที่จัดประชุม Virtual Conference 
     จังหวัด/รัฐ  
     ช่วงวันที่จัดประชุม 11 กันยายน 2563 
     ถึง 13 กันยายน 2563 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่)
     Issue (เล่มที่) 13 
     หน้าที่พิมพ์ 357 - 360 
     Editors/edition/publisher Niwat Srisawadi/Faculty of Education, Khon Kaen University 
     บทคัดย่อ Growth mindset has become an important variable in education including for the role of school administators. School administrators require to have growth mindset for giving an impact in school organization. However, fewer studies have not explained the components for its development. The purpose of this research was to synthesize the conceptual components of growth mindset for school administrators. Descriptive research was carried out in 3 steps: 1) study of related documents and research, 2) in-depth interviews with 5 academic experts, and 3) confirmed the components by 5 academic experts. The research findings were as follows; there were 6 components of the growth mindset of school administrators including; 1) Mastery-Oriented Mindset consisted of several indicators, as follows (a) systematic thinking, (b) continuous learning of new things, (c) innovation, 2) Learning Goal Oriented comprised (a) achievement aiming (b) courage and challenge (c) looking for opportunities to learn and develop, 3) High Self-Efficacy included (a) self-efficacy, (b) Inspiration, (c) Learning from success, 4) Situational Awareness and open-minded involved (a) Open to criticism, (b) Flexibility and improvement, 5) Ambitions included (a) Management challenges, (b) Strategies to keep pace with change, (c) Building trust in shared learning, 6) Commitment to Self-Improvement consisted of (a) Realize self-development (b) Positive communication skills (c) Evaluation of one's performance. The implication of this research is that school administrators need to consider the usefulness of growth mindset as its components cover the roles of school administrators to work collaboratively with the others in order to achieve the goals effectively. Keywords: growth mindset, study of component, school administrators 
ผู้เขียน
607050029-0 นาย นิทัสน์ มาสาลี [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาเอก ภาคปกติ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0