2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ Resource Designing Framework of Constructivist Web-Based Learning Environment to enhance the problem-solving for Robot Programming In Secondary Grade 3  
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 13 ธันวาคม 2561 
การประชุม
     ชื่อการประชุม the International Conference on Creativity, Innovation, and Invention in Digital Technology (CIIDT 2018). 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม Dewan Persidangan Universiti 
     สถานที่จัดประชุม Universiti Sains Malaysia (USM) 
     จังหวัด/รัฐ Malaysia 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 11 ธันวาคม 2561 
     ถึง 13 ธันวาคม 2561 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 2018 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์
     Editors/edition/publisher  
     บทคัดย่อ Abstract. The purpose of this research is to synthesize the conceptual framework for designing learning resources in a learning environment based on Web-based of constructive Theory. To en-hance the solution for robot programming in secondary grade 3. The Research is a documentary re-search And Survey Research. The qualitative data collection process is as follows. 1) The study of principles theories and related research. 2) The study relevant context. 3) The synthesis of theoreti-cal and conceptual framework to design a learning environment in the learning network developed by the constructivist to enhance problem-solving of programming a robot for Students for second-ary grade 3. On the basis of the Problem-solving. (Jonassen, 1997) with the following steps: Step 1 Problem Representation, Step 2 Search for Solutions and Step 3 Implement Solutions. This is con-sistent with the computer programming, (Thompson 1996) which has the following steps. 1) Under-stand the problem. 2) Designing the program 3) Writing the program and 4) Looking back. The re-sult of research is concept of design resources in a learning environment on web-based a construc-tivist that enhance problem solving, robot programming of consists. 1) Data bank 2) Experimental equipment 3) Robot Information Center. 
ผู้เขียน
597050009-5 นาย เกรียงศักดิ์ ป้องสุพรรณ [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาเอก โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0