ชื่อบทความ |
A Study of Learning Culture in Private Schools in Thailand |
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ |
24 กันยายน 2562 |
วารสาร |
ชื่อวารสาร |
Test Engineering and Management |
มาตรฐานของวารสาร |
SCOPUS |
หน่วยงานเจ้าของวารสาร |
Mattingley Publishing Co., Inc. |
ISBN/ISSN |
0193-4120 |
ปีที่ |
2019 |
ฉบับที่ |
81 |
เดือน |
November-December |
ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ |
2562 |
หน้า |
2588- 2592 |
บทคัดย่อ |
This study explores learning culture in private schools in Thailand. Through the descriptive research methodology divided into 2 steps ;
(1) Study of learning culture primary factors by synthesizing 17 documents about learning culture .
(2) Confirmation of the primary factors of learning culture with the 7 experts in educational administration and measurement and evaluation.
The research discovers that learning culture in private schools in Thailand consisted of 7 primary factors ; 1) continuous learning with the highest frequency, then 2) learning strategy 3) team learning 4) learning climate, 5) shared vision, 6) learning communication, and 7) learning network in consequence frequency. |
คำสำคัญ |
learning culture, private school |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ |
มีผู้ประเมินอิสระ |
สถานภาพการเผยแพร่ |
ตีพิมพ์แล้ว |
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
citation |
ไม่มี |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|