ชื่อบทความ |
Development of Constructivist Web-Based
Learning Environment Model to Enhance
Problem-Solving and Transfer of Learning
on Student in Industrial: Integration Between
Pedagogy and Neuroscience |
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ |
31 สิงหาคม 2563 |
วารสาร |
ชื่อวารสาร |
Lecture Notes in Computer Science |
มาตรฐานของวารสาร |
SCOPUS |
หน่วยงานเจ้าของวารสาร |
Springer Nature Switzerland AG 2020 |
ISBN/ISSN |
0302-9743 |
ปีที่ |
2020 |
ฉบับที่ |
12555 |
เดือน |
พฤศจิกายน |
ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ |
2563 |
หน้า |
399-408 |
บทคัดย่อ |
This study aimed to design and develop the Constructivist Webbased Learning Environment Model to Enhance Problem-solving and Transfer
of learning on students in industrial. The methodology in this study uses Developmental Research - Type I. That focusing on the principles of designing and developing a model, the model is designed and developed according to the
following steps. (1) examine and analyze the principles theories, and research (2) study learner context (3) synthesize the theoretical framework (4) to synthesize the designing framework (5) developing the Constructivist Web-based
Learning Environment Model and (6) assessing the efficiency. The results of the study found that: 1) The theoretical framework consists of 6 bases: (1) Learning theory base, (2) pedagogical base, (3) Media theory base, (4) neurological base,
(5) Technological base, and (6) Context of instructional base 2) The designing framework consisted of 5 stages and 9 elements, were as follows: (1) Activate cognitive structure (2) Support for adjusting cognitive structure (3) Support for enlarging cognitive structures (4) Foster for problem-solving and transfer (5) promote and assist knowledge construction and 9 components were as follows: (1) Problem base (2) Resources (3) Cognitive tool (4) Collaboration for
problem-solving (5) Center for enhancing problem-solving (6) Center for transfer of learning (7) Related cases (8) Scaffoldings, and (9) Coaching. |
คำสำคัญ |
Problem solving, Web-based learning environment , Constructivist learning, Transfer of learning |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ |
มีผู้ประเมินอิสระ |
สถานภาพการเผยแพร่ |
ตีพิมพ์แล้ว |
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
citation |
ไม่มี |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|