2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ Development of Constructivist Web-Based Learning Environment Model to Enhance Problem-Solving and Transfer of Learning on Student in Industrial: Integration Between Pedagogy and Neuroscience 
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 31 สิงหาคม 2563 
วารสาร
     ชื่อวารสาร Lecture Notes in Computer Science 
     มาตรฐานของวารสาร SCOPUS 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร Springer Nature Switzerland AG 2020 
     ISBN/ISSN 0302-9743 
     ปีที่ 2020 
     ฉบับที่ 12555 
     เดือน พฤศจิกายน
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2563 
     หน้า 399-408 
     บทคัดย่อ This study aimed to design and develop the Constructivist Webbased Learning Environment Model to Enhance Problem-solving and Transfer of learning on students in industrial. The methodology in this study uses Developmental Research - Type I. That focusing on the principles of designing and developing a model, the model is designed and developed according to the following steps. (1) examine and analyze the principles theories, and research (2) study learner context (3) synthesize the theoretical framework (4) to synthesize the designing framework (5) developing the Constructivist Web-based Learning Environment Model and (6) assessing the efficiency. The results of the study found that: 1) The theoretical framework consists of 6 bases: (1) Learning theory base, (2) pedagogical base, (3) Media theory base, (4) neurological base, (5) Technological base, and (6) Context of instructional base 2) The designing framework consisted of 5 stages and 9 elements, were as follows: (1) Activate cognitive structure (2) Support for adjusting cognitive structure (3) Support for enlarging cognitive structures (4) Foster for problem-solving and transfer (5) promote and assist knowledge construction and 9 components were as follows: (1) Problem base (2) Resources (3) Cognitive tool (4) Collaboration for problem-solving (5) Center for enhancing problem-solving (6) Center for transfer of learning (7) Related cases (8) Scaffoldings, and (9) Coaching. 
     คำสำคัญ Problem solving, Web-based learning environment , Constructivist learning, Transfer of learning 
ผู้เขียน
597050021-5 นาย ชาญ สิงห์แก้ว [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาเอก โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ตีพิมพ์แล้ว 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation ไม่มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0