ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
STUDY OF ASSESSMENT TO IMPROVE TEACHING |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
8 พฤษภาคม 2561 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
The 8th ICMI-East Asia Regional Conference on Mathematics Education |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
Department of Mathematics, National Taiwan Normal University. Taipei, Taiwan |
สถานที่จัดประชุม |
Taipei International Convention Center |
จังหวัด/รัฐ |
Taipei, Taiwan |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
7 พฤษภาคม 2561 |
ถึง |
11 พฤษภาคม 2561 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
2018 |
Issue (เล่มที่) |
1 |
หน้าที่พิมพ์ |
PP-182 |
Editors/edition/publisher |
|
บทคัดย่อ |
Assessments are educational activities conducted for the purpose of helping teachers improve their lessons and for the better growth of students (Tachibana, 2007). Assessment of student’s mathematical performance may serve to provide information to different types of recipients; to the individual student, to the teacher and to the system (Niss, 1993). Lack of perspective on curriculum and instruction as a system lead to Inappropriate between teaching, assessment and teaching development in Thailand (Inprasitha, 2015). Therefore, this research aimed to study the results from assessment to improve the teaching by using the Suken test in Level 7 (Knowledge equivalent to grades 5-6). The result showed in measure domain, 18 from 20 examinees can’t convert units to find the volume of objects because they don’t understand concept of volume when they can’t remember formula they can’t find it even if content about volume is in geometry domain. So for teaching development, teachers should not start teaching by giving formula to students but should give opportunity to students to find meaning of volume by themselves and developing meaning to formula. |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Abstract |
รูปแบบการนำเสนอ |
Poster |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|