ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
A STUDY OF STUDENTS’ MATHEMATICS COMPETENCY |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
29 กรกฎาคม 2559 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
13th International Congress on Mathematical Education |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
Universität Hamburg, Germany |
สถานที่จัดประชุม |
Universität Hamburg, Germany |
จังหวัด/รัฐ |
Hamburg, Germany |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
24 กรกฎาคม 2559 |
ถึง |
31 กรกฎาคม 2559 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
2016 |
Issue (เล่มที่) |
- |
หน้าที่พิมพ์ |
- |
Editors/edition/publisher |
|
บทคัดย่อ |
Khon Kaen University cooperated with mathematics Certification Institute of Japan to use SUKEN to evaluate students’ mathematical competency. SUKEN certification is widely recognized in Japan for its high level of competency. This pilot study aimed to evaluate students’ mathematical competency. Target group was 81 students who study in first grade mathematics classroom from two schools in Thailand. These mathematics classroom used Open Approach as a teaching approach (Inprasitha, 2011). Data were collected by using SUKEN level 11 in the first semester, 2015 academic year. The result showed that 33% of the students could pass this level (passing score of 70%) |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Abstract |
รูปแบบการนำเสนอ |
Poster |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ใช้สำหรับสำเร็จการศึกษา |
ไม่เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|