ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
Activity Theory for Mediation in Classroom using Lesson Study and Open Approach |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
29 กรกฎาคม 2559 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
13th International Congress on Mathematical Education |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
ีUniversity of Hamburg |
สถานที่จัดประชุม |
University of Hamburg |
จังหวัด/รัฐ |
Hamburg, germany |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
24 กรกฎาคม 2559 |
ถึง |
31 กรกฎาคม 2559 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
2016 |
Issue (เล่มที่) |
- |
หน้าที่พิมพ์ |
- |
Editors/edition/publisher |
|
บทคัดย่อ |
This study aimed to explore type of activity systems for mediation in classroom using lesson study and open approach. The target group included a teacher and 21 7th -graders. Data analysis was based on frameworks 1) activity systems of Engestrom, (1987) and 2) algebraization levels of Ake, Godino, Gonzato, Wilhelm, (2013).
Research results showed that there are 4 actions. The first action mediate to know level 0 of algebraization, students can use a basic tool for solving the problems. The second action mediate to know Level 1, students may find that the situation requires it and the relationship but students cannot write out in a formal or an equation. The third action mediate to know level 2, students can investigate the relationship of the issue relations and can be expressed in the equation. The fourth action mediate to know level 3, students can tranform the equation in level 2 into the a mathematical model.
|
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Abstract |
รูปแบบการนำเสนอ |
Poster |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|