ชื่อบทความ |
Development of Constructivist Web-Based Learning Environment Model toEnhance Critical Thinking: Integration Between Pedagogyand Neuroscience Topic on Substance for Primary Students |
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ |
29 พฤศจิกายน 2564 |
วารสาร |
ชื่อวารสาร |
Lecture Notes in Computer Science |
มาตรฐานของวารสาร |
SCOPUS |
หน่วยงานเจ้าของวารสาร |
Springer Nature Switzerland AG. |
ISBN/ISSN |
0302-9743 |
ปีที่ |
2021 |
ฉบับที่ |
1 |
เดือน |
พฤศจิกายน |
ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ |
2566 |
หน้า |
219-227 |
บทคัดย่อ |
The purpose of this research is to synthesize theoretical framework and
designing framework for development of constructivist web-based learning environment model to enhance Critical Thinking subject on substance around using
for Grade 6 students. Type I developmental research is the research design (Design
and Development). The following were the procedures: 1) evaluate and analyze the
principles and theories, 2) investigate the context of learners’ knowledge creation
and memory processes, and 3) synthesize the theoretical framework and design
framework for a Constructivist web-based learning environment model to improve
Critical thinking. The results of study that there are the designing framework has 8
elements as following: (1) Problem base, (2) resources center, (3) Related communities Center, (4) Collaboration center, (5) Cognitive tools, (6) Critical Thinking
center, (7) Scaffolding center, and (8) Coaching center. Capable of critical thinking: 1) Elementary Clarification 2) Bases for a Decision 3) Inference 4) Advanced
clarification 5) Supposition and integration. |
คำสำคัญ |
Constructivist web-based learning · Critical thinking · Constructivist theories |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ |
มีผู้ประเมินอิสระ |
สถานภาพการเผยแพร่ |
ตีพิมพ์แล้ว |
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
citation |
มี |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|