2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ SMART TEACHING PRACTICES OF JUNIOR HIGH SCHOOL TEACHERS UNDER THE KKU SMART LEARNING PROJECT การสอนแบบสมาร์ตของครูระดับมัธยมศึกษาตอนต้น ในโครงการนวัตกรรมการเรียนรู้แบบสมาร์ตของมหาวิทยาลัยขอนแก่น  
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 5 พฤษภาคม 2565 
วารสาร
     ชื่อวารสาร RRU Community Research Journal 
     มาตรฐานของวารสาร TCI 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร สถาบันวิจัยวิจัยและพัฒนา มหาวิทยาลัยราชภัฏนครราชสีม 
     ISBN/ISSN 2286-9581 
     ปีที่ 16 
     ฉบับที่
     เดือน กรกฎาคม - กันยายน
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2565 
     หน้า  
     บทคัดย่อ This research aimed to study the situations of smart teaching practices of junior higher school teachers under the KKU Smart Learning Project of Khon Kaen University that were based on four main aspects consisting of 1) defining learning outcomes and lesson plan, 2) application of teaching methods and learning activities, 3) managing learning environments, and 4) measurement and evaluation. The design of the study was quantitative research. Data were collected by using a questionnaire. In this paper, the subjects were 1,226 out of 1,500 respondents who were junior higher school teachers from 205 junior higher schools covered 20 provinces in the Northeastern region of Thailand. The results of the study revealed that the teachers applied smart teaching practices with all four aspects comprised of defining learning outcomes and lesson plan, the application of teaching methods and learning activities, managing learning environments, and measurement and evaluation of learning outcomes in high level. Learning environment management, particularly, was applied in their classes the most to encourage students to share their ideas and listen to others’ opinions both in their on-site and online classrooms. In addition, digital technology and computer applications were used for managing the learning environment, recording learning outcomes, and monitoring learners’ behaviors.  
     คำสำคัญ Smart teaching, Smart learning, Learning outcomes, Junior high schools 
ผู้เขียน
617080016-2 นาย ธีรเดช มานะกุล [ผู้เขียนหลัก]
คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ ปริญญาเอก โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์ 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ ชาติ 
citation ไม่มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0