2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ The development of Impulsive Force and Impulse STEM Education Lesson plan.  
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 17 มิถุนายน 2565 
การประชุม
     ชื่อการประชุม The 9th International Conference for Science Educators and Teachers (ISET 2022)  
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม มหาวิทยาลัยขอนแก่น 
     สถานที่จัดประชุม ZOOM ONLINE 
     จังหวัด/รัฐ  
     ช่วงวันที่จัดประชุม 16 มิถุนายน 2565 
     ถึง 17 มิถุนายน 2565 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 2022 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 263-268 
     Editors/edition/publisher  
     บทคัดย่อ This article aims to clarify activities for learning lesson plans on product packaging design to prevent damage from the transportation process. The activity provides the application of the concept of impulse force and impulse based on development through STEM education. The STEM Education Learning Activity was developed by Sutaphan and Yueyong (2019) “The Context-based STEM Educational Learning Approach”. This activity started with the social issue of goods damaged in the transportation process. This edition engages students to develop projects and find solutions. A contextual approach to learning STEM education can be used to address problems with transport processes. Or from impact until causing damage to the product Teachers may motivate students to apply knowledge from physics (such as impulse and impulse) to design prototypes or products through the engineering design process. This paper may have implications for the design of STEM education learning activities.  
ผู้เขียน
635050119-8 น.ส. ณัฐิดา เต็มวงษ์ [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท ภาคปกติ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Poster 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0