ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
The development of Impulsive Force and Impulse STEM Education Lesson plan. |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
17 มิถุนายน 2565 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
The 9th International Conference for Science Educators and Teachers (ISET 2022) |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
มหาวิทยาลัยขอนแก่น |
สถานที่จัดประชุม |
ZOOM ONLINE |
จังหวัด/รัฐ |
|
ช่วงวันที่จัดประชุม |
16 มิถุนายน 2565 |
ถึง |
17 มิถุนายน 2565 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
2022 |
Issue (เล่มที่) |
9 |
หน้าที่พิมพ์ |
263-268 |
Editors/edition/publisher |
|
บทคัดย่อ |
This article aims to clarify activities for learning lesson plans on product packaging design to prevent
damage from the transportation process. The activity provides the application of the concept of impulse force and
impulse based on development through STEM education. The STEM Education Learning Activity was developed by
Sutaphan and Yueyong (2019) “The Context-based STEM Educational Learning Approach”. This activity started with
the social issue of goods damaged in the transportation process. This edition engages students to develop projects and
find solutions. A contextual approach to learning STEM education can be used to address problems with transport
processes. Or from impact until causing damage to the product Teachers may motivate students to apply knowledge
from physics (such as impulse and impulse) to design prototypes or products through the engineering design process.
This paper may have implications for the design of STEM education learning activities.
|
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Full paper |
รูปแบบการนำเสนอ |
Poster |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|