ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
PSYCHOLOGICAL FACTORS AFFECTING CUSTOMER ENGAGEMENT OF USING MOBILE SELF-ORDERING APPLICATIONS AT RESTAURANTS |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
25 สิงหาคม 2565 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
International Conference on Tourism and Business ICBT |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
Lucern University of Applied Sciences and Arts (HSLU) |
สถานที่จัดประชุม |
Lucern University of Applied Sciences and Arts Building |
จังหวัด/รัฐ |
Lucern, Switzerland |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
24 สิงหาคม 2565 |
ถึง |
27 สิงหาคม 2565 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
2022 |
Issue (เล่มที่) |
1 |
หน้าที่พิมพ์ |
22-32 |
Editors/edition/publisher |
Prof. Dr. Jürg Stettler, Prof. Dr. Timo Ohnmacht, Dr. Anna Para/4/Lucern University of Applied Sciences and Arts (HSLU) |
บทคัดย่อ |
Consumer behavior has changed due to lifestyle changes. Nowadays, people choose to dine out more.
Since the Covid-19 pandemic started, technology has become a substantial tool in the restaurant industry
by using technologies to provide safety services. The restaurant industry uses mobile self-ordering
applications which allow consumers to order food via a mobile application. This study investigated
psychological factors (restaurant image, self-identity, and social norm) influencing customer
engagement and their overall experience with the use of mobile food ordering applications in restaurants.
699 responders who an experience of using a mobile self–ordering application at a restaurant in Thailand
were used to analyze the data. The conceptual model and all of the hypotheses tested by using structural
equation modelling (SEM) under a two-step approach. The results show that restaurant image, selfidentity,
and social norm significantly effect customer engagement. Additionally, customer engagement
affects their overall experience with using self-ordering application. |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Full paper |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ใช้สำหรับสำเร็จการศึกษา |
ไม่เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|