| ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
The Persuasion of Message Framing Enhances Decision to Purchase Plant-Based Menu Items
|
| วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
25 สิงหาคม 2565 |
| การประชุม |
| ชื่อการประชุม |
International Conference on Tourism and Business (ICTB) |
| หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
Lucerne University of Applied Sciences and Art |
| สถานที่จัดประชุม |
Lucerne University of Applied Sciences and Art Building |
| จังหวัด/รัฐ |
Lucerne, Switzerland |
| ช่วงวันที่จัดประชุม |
24 สิงหาคม 2565 |
| ถึง |
27 สิงหาคม 2565 |
| Proceeding Paper |
| Volume (ปีที่) |
2022 |
| Issue (เล่มที่) |
1 |
| หน้าที่พิมพ์ |
14-21 |
| Editors/edition/publisher |
Prof. Dr. Jurg Stettler, Prof. Dr. Timo Ohnmacht, Dr. Anna Para/4/Lucerne University of Applied Sciences and Art |
| บทคัดย่อ |
Sustainable foods such as plant-based meat have received much attention recently, especially during the Covid 19 pandemic. However, changing consumers' eating behaviour from conventional meat to plant-based meat is still challenging. Thus, this study investigated the effects of message framing on consumers' choices of plant-based foods. Using an online experimental survey, logistic regression results showed that framing a plant-based menu item with animal welfare benefits increased consumers' likelihood of purchasing a plant-based menu item almost three times more than no message framing. |
| ผู้เขียน |
|
| การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
| มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
| รูปแบบ Proceeding |
Full paper |
| รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
| เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
| ใช้สำหรับสำเร็จการศึกษา |
ไม่เป็น |
| ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ได้รับรางวัล |
| ชื่อรางวัล |
Best Master Student Paper |
| ประเภทรางวัล |
รางวัลด้านวิชาการ วิชาชีพ |
| หน่วยงาน/องค์กรที่มอบรางวัล |
Lucerne University of Applied Sciences and Art |
| วัน/เดือน/ปี ทีด้รับรางวัล |
26 สิงหาคม 2565 |
| แนบไฟล์ |
|
| Citation |
0
|
|
|