ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
The Persuasion of Message Framing Enhances Decision to Purchase Plant-Based Menu Items
|
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
25 สิงหาคม 2565 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
International Conference on Tourism and Business (ICTB) |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
Lucerne University of Applied Sciences and Art |
สถานที่จัดประชุม |
Lucerne University of Applied Sciences and Art Building |
จังหวัด/รัฐ |
Lucerne, Switzerland |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
24 สิงหาคม 2565 |
ถึง |
27 สิงหาคม 2565 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
2022 |
Issue (เล่มที่) |
1 |
หน้าที่พิมพ์ |
14-21 |
Editors/edition/publisher |
Prof. Dr. Jurg Stettler, Prof. Dr. Timo Ohnmacht, Dr. Anna Para/4/Lucerne University of Applied Sciences and Art |
บทคัดย่อ |
Sustainable foods such as plant-based meat have received much attention recently, especially during the Covid 19 pandemic. However, changing consumers' eating behaviour from conventional meat to plant-based meat is still challenging. Thus, this study investigated the effects of message framing on consumers' choices of plant-based foods. Using an online experimental survey, logistic regression results showed that framing a plant-based menu item with animal welfare benefits increased consumers' likelihood of purchasing a plant-based menu item almost three times more than no message framing. |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Full paper |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ใช้สำหรับสำเร็จการศึกษา |
ไม่เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ได้รับรางวัล |
ชื่อรางวัล |
Best Master Student Paper |
ประเภทรางวัล |
รางวัลด้านวิชาการ วิชาชีพ |
หน่วยงาน/องค์กรที่มอบรางวัล |
Lucerne University of Applied Sciences and Art |
วัน/เดือน/ปี ทีด้รับรางวัล |
26 สิงหาคม 2565 |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|