2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ The Persuasion of Message Framing Enhances Decision to Purchase Plant-Based Menu Items  
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 25 สิงหาคม 2565 
การประชุม
     ชื่อการประชุม International Conference on Tourism and Business (ICTB) 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม Lucerne University of Applied Sciences and Art  
     สถานที่จัดประชุม Lucerne University of Applied Sciences and Art Building 
     จังหวัด/รัฐ Lucerne, Switzerland 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 24 สิงหาคม 2565 
     ถึง 27 สิงหาคม 2565 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 2022 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 14-21 
     Editors/edition/publisher Prof. Dr. Jurg Stettler, Prof. Dr. Timo Ohnmacht, Dr. Anna Para/4/Lucerne University of Applied Sciences and Art 
     บทคัดย่อ Sustainable foods such as plant-based meat have received much attention recently, especially during the Covid 19 pandemic. However, changing consumers' eating behaviour from conventional meat to plant-based meat is still challenging. Thus, this study investigated the effects of message framing on consumers' choices of plant-based foods. Using an online experimental survey, logistic regression results showed that framing a plant-based menu item with animal welfare benefits increased consumers' likelihood of purchasing a plant-based menu item almost three times more than no message framing. 
ผู้เขียน
635210068-9 น.ส. ชลดาพร จิตรแสวง [ผู้เขียนหลัก]
คณะบริหารธุรกิจและการบัญชี ปริญญาโท โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ได้รับรางวัล 
     ชื่อรางวัล Best Master Student Paper 
     ประเภทรางวัล รางวัลด้านวิชาการ วิชาชีพ 
     หน่วยงาน/องค์กรที่มอบรางวัล Lucerne University of Applied Sciences and Art 
     วัน/เดือน/ปี ทีด้รับรางวัล 26 สิงหาคม 2565 
แนบไฟล์
Citation 0