ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
THE DEVELOPMENT OF CONSTRUCTIVIST WEB-BASED LEARNING ENVIRONMENTS MODEL TO ENHANCE CRITICAL READING AND READING LITERACY |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
30 สิงหาคม 2565 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
5th International Conference of Innovative Technologies and Learning |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
ICITL 2022 Organization Committee |
สถานที่จัดประชุม |
Porto, Portugal & Virtual |
จังหวัด/รัฐ |
Porto, Portugal |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
29 สิงหาคม 2565 |
ถึง |
31 สิงหาคม 2565 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
2022 |
Issue (เล่มที่) |
13449 |
หน้าที่พิมพ์ |
174-179 |
Editors/edition/publisher |
Yueh-Min Huang, Shu-Chen Cheng, João Barroso, Frode Eika Sandnes (Eds.) |
บทคัดย่อ |
Critical reading and Reading literacy It is important and necessary to
read in today’s technology far and wide. If the reader has a critical reading and
reading literacy will make the reader read more efficiently. This research applied
the principles of critical reading and reading literacy to create a networked learning environment to promote critical reading and reading literacy. Therefore, this
research aims to synthesize the theoretical framework of a networked learning
environment that promotes critical thinking and reading literacy. Model Research
[9]: The design and development process was used in the study in Phase I. The
statistical method was document analysis and survey. The steps are as follows:
1) Synthesize a theoretical framework that consists of 5 components: context
base, psychology base, technology base, critical reading base, and reading knowledge base. And learning environment a model of basic teaching, knowledge; 2)
a synthesis of the constructivist theory framework; critical reading and reading
literacy.
Keywords: Constructivist theories · Critical reading · Reading literacy |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Full paper |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ใช้สำหรับสำเร็จการศึกษา |
ไม่เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|