2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ THE DEVELOPMENT OF CONSTRUCTIVIST WEB-BASED LEARNING ENVIRONMENTS MODEL TO ENHANCE CRITICAL READING AND READING LITERACY 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 30 สิงหาคม 2565 
การประชุม
     ชื่อการประชุม 5th International Conference of Innovative Technologies and Learning 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม ICITL 2022 Organization Committee 
     สถานที่จัดประชุม Porto, Portugal & Virtual 
     จังหวัด/รัฐ Porto, Portugal 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 29 สิงหาคม 2565 
     ถึง 31 สิงหาคม 2565 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 2022 
     Issue (เล่มที่) 13449  
     หน้าที่พิมพ์ 174-179 
     Editors/edition/publisher Yueh-Min Huang, Shu-Chen Cheng, João Barroso, Frode Eika Sandnes (Eds.) 
     บทคัดย่อ Critical reading and Reading literacy It is important and necessary to read in today’s technology far and wide. If the reader has a critical reading and reading literacy will make the reader read more efficiently. This research applied the principles of critical reading and reading literacy to create a networked learning environment to promote critical reading and reading literacy. Therefore, this research aims to synthesize the theoretical framework of a networked learning environment that promotes critical thinking and reading literacy. Model Research [9]: The design and development process was used in the study in Phase I. The statistical method was document analysis and survey. The steps are as follows: 1) Synthesize a theoretical framework that consists of 5 components: context base, psychology base, technology base, critical reading base, and reading knowledge base. And learning environment a model of basic teaching, knowledge; 2) a synthesis of the constructivist theory framework; critical reading and reading literacy. Keywords: Constructivist theories · Critical reading · Reading literacy 
ผู้เขียน
637050029-3 น.ส. เพ็ญนิภา ทองโคตร [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาเอก โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0