| ชื่อบทความ |
Modeling and Optimal Configuration Design of Flux-Barrier for Torque Improvement of Rotor Flux Switching Permanent Magnet Machine |
| วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ |
9 พฤศจิกายน 2565 |
| วารสาร |
| ชื่อวารสาร |
Energies |
| มาตรฐานของวารสาร |
SCOPUS |
| หน่วยงานเจ้าของวารสาร |
Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI) |
| ISBN/ISSN |
1996-1073 |
| ปีที่ |
2022 |
| ฉบับที่ |
15(22) |
| เดือน |
November |
| ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ |
2565 |
| หน้า |
8429 |
| บทคัดย่อ |
The rotor permanent magnet flux-switching (RPM-FS) machine is a promising candidate
for electric vehicle (EV) and hybrid electric vehicle (HEV) applications. In this paper, we propose the
magnetic flux barrier design to improve the torque capability of the RPM-FS machine. The response
surface optimization method was used to design and optimize the topology of flux barriers. The 2D
finite element analysis shows that the proposed RPM-FS machine has a higher electromotive force
than the conventional structure, with only a slight increase in cogging torque. Notably, an insertion of
flux barriers could yield a reduction of magnetic flux leakage, an improvement of magnetic saturation
capability, and an enhancement of working harmonics of the air-gap flux density. As a result, a
significant improvement in torque capability, eddy current losses, and efficiency was obtained. Hence,
the RPM-FS machine proposed in this work is capable of being used in EV and HEV applications. |
| คำสำคัญ |
permanent magnet synchronous machines; flux-switching; magnetic flux barrier; response surface optimization |
| ผู้เขียน |
|
| การประเมินบทความ |
มีผู้ประเมินอิสระ |
| สถานภาพการเผยแพร่ |
ตีพิมพ์แล้ว |
| วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
| citation |
ไม่มี |
| เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
| ใช้สำหรับสำเร็จการศึกษา |
ไม่เป็น |
| แนบไฟล์ |
|
| Citation |
0
|
|
|