ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
Assessing Impact of Tablet-Based Digital Games on Mathematics Learning Performance
|
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
27 มิถุนายน 2566 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
The 3rd IEEE International Conference on Electronic Communications, Internet of Things and Big Data 2023 |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
208 MDPI Journals Awarded Impact Factor |
สถานที่จัดประชุม |
Taiwan |
จังหวัด/รัฐ |
Taichung |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
14 เมษายน 2566 |
ถึง |
16 เมษายน 2566 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
38 |
Issue (เล่มที่) |
1 |
หน้าที่พิมพ์ |
41 |
Editors/edition/publisher |
|
บทคัดย่อ |
The popularity of digital games offers new-generation students an effective mathematics learning approach. In this study, a digital game intervention is used to enhance the learning of school mathematics for primary school students. The participants were first-grade children identified by the school as having difficulties in mathematics. The students were assigned to interact with the game implemented as a parallel part of normally scheduled class activities for one semester. The results revealed that using digital games for cognitive engagement with the regular mathematical content being taught in a classroom increased students’ learning potential. |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Full paper |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ใช้สำหรับสำเร็จการศึกษา |
ไม่เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|