|
ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
|
ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
The Design of Inquiry Based Online Classroom with Gamification Using Classcraft to Enhance Science Learning Motivation |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
18 กันยายน 2566 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
The 16th International Conference on Educational Research Conference Proceedings & Abstracts |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
Faculty of Education, Khon Kaen University |
สถานที่จัดประชุม |
Faculty of Education, Khon Kaen University |
จังหวัด/รัฐ |
ขอนแก่น |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
16 กันยายน 2566 |
ถึง |
17 กันยายน 2566 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
16 |
Issue (เล่มที่) |
1 |
หน้าที่พิมพ์ |
154-163 |
Editors/edition/publisher |
Pornsawan Wongtatum |
บทคัดย่อ |
The purpose of this research was to design an online classroom integrated with gamification using the Classcraft approach to enhance motivation for learning science. The research methodology employed a developmental research approach consisting of three processes: 1) Design process, 2) Development process, and 3) Evaluation process. The development research (Process 1) was employed in this study. The target group for this research includes 10 experts in four domains: content, media and innovation, design, and assessment and evaluation.
The findings of the research indicate that the online classroom with Classcraft by applied the 5-step inquiry-based learning process: 1) Engagement: Story and Quests, 2) Exploration: Story, Quests, and Task, 3) Explanation: Quests, Task, and Feedback, 4) Elaboration: Task, and 5) Evaluation: Class Dashboard and Discussion and incorporating gamification, consists of six components: Story, Quests, Task, Feedback, Class Dashboard, and Discussion, in conjunction with a 5-step inquiry-based learning process: 1) Engagement, 2) Exploration, 3) Explanation, 4) Elaboration, and 5) Evaluation. The gamification concept includes elements such as rules, rewards, points, time, levels, and leaderboards, combined with a reflective approach. The evaluation of the effectiveness of the online classroom revealed that expert opinions regarding the integration of an inquiry-based online classroom with gamification were highly positive (Mean = 4.48, S.D. = 0.53). |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Full paper |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|
|
|
|
|
|