2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ Improving Grade 9 Students’ Vocabulary Knowledge Using Semantic Mapping with Team Game Tournament Technique 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 17 กันยายน 2566 
การประชุม
     ชื่อการประชุม The 16th International Conference on Educational Research Conference 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม Faculty of Education, Khon Kaen University, Thailand 
     สถานที่จัดประชุม Faculty of Education, Khon Kaen University, Thailand 
     จังหวัด/รัฐ Khon Kaen 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 16 กันยายน 2566 
     ถึง 17 กันยายน 2566 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 16 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 122-132 
     Editors/edition/publisher  
     บทคัดย่อ The study aimed to investigate the extent of students’ vocabulary knowledge and their attitudes towards the implementation of semantic mapping with TGT (the intervention used in the study). Employing a mixed-method approach, a single group pre-test and post- test design was utilized to gather comprehensive data. The sample comprised 20 ninth- grade students who were purposively selected as participants from Yangkampittayakom School in Khon Kaen province. The research instruments used were the pre- and post- English vocabulary tests, a student attitude towards the intervention questionnaire, semi- structured interviews, and observation field notes. The study findings yielded substantial evidence indicating a marked improvement in students’ vocabulary knowledge subsequent to the implementation of semantic mapping with TGT as indicated by the students’ pre-test (x=13.95) and post-test (x=24.95) scores. With regard to the students’ attitude questionnaire, results demonstrated a noteworthy increase in their disposition towards the intervention used as reflected by a post-mean score of 3.67, which can be interpreted as indicative of agreement. It can be concluded that the utilization of semantic mapping with TGT constitutes an effective strategy for improving the students’ vocabulary knowledge as well as positively enhancing their attitudes towards the intervention. 
ผู้เขียน
635050074-4 น.ส. น้ำทิพย์ เวทย์วีระพงศ์ [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0