2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความ The Development Of Measurement Model Of Life And Career Skills For High School Students In Thailand 
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ 15 มกราคม 2567 
วารสาร
     ชื่อวารสาร Migration Letters 
     มาตรฐานของวารสาร SCOPUS 
     หน่วยงานเจ้าของวารสาร Transnational Press London Ltd. 
     ISBN/ISSN 1741-8992 
     ปีที่ Vol. 21  
     ฉบับที่ No. S3 
     เดือน January
     ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ 2567 
     หน้า 1169-1180 
     บทคัดย่อ he research’s objectives were 1) to study components and life and career skill indicators of high school students in Thailand and 2) to develop and check the reliability of model life and career skills for high school students in Thailand. The sample group was 1,050 high school students at the Office of the Basic Education Commission (OBEC), and the sample size, which was not lower than 500 people, corresponded with the Item Response Theory. The obtained sample from the stratified random sampling. The research tool used to collect data was a five-level rating scale questionnaire (one document), The instrument demonstrated good content validity with a Content Validity Index (CVI) level from five experts was 0.82. Specifically, the levels of reliability for individual items and the whole document were from 0.881 to 0.892 and at 0.890, respectively. Data analysis used average, standard deviation (S.D.), and second confirmatory factor analysis (CFA). As a result, findings indicated that 1) The life and career skill component of high school students comprises five components:1. Flexibility and Adaptability, 2. Initiative and Self-Direction, 3. Social and Cross-Cultural Skills,4. Productivity and Accountability, and 5. Leadership and Responsibility. 2) The model of life and career skills of high school students substantially corresponded with the empirical data and excellent construct validity, supported by a variety of goodness-of-fit indices (CFI = 0.99, TLI = 0.99, RMSEA = 0.01, SRMR = 0.01) 
     คำสำคัญ Life and career skill, Confirmatory factor analysis 
ผู้เขียน
637050007-3 นาย ปรีดา นิตยารส [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาเอก ภาคปกติ

การประเมินบทความ มีผู้ประเมินอิสระ 
สถานภาพการเผยแพร่ ตีพิมพ์แล้ว 
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
citation มี 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
แนบไฟล์
Citation 0