ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
A Proposal for Mobile-assisted Citizen Inquiry Learning Approach in Learning of Plastic Pollution |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
4 ธันวาคม 2566 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
of the 31 st International Conference on Computers in Education. |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
Asia-Pacific Society for Computers in Education |
สถานที่จัดประชุม |
Kunibiki Messe |
จังหวัด/รัฐ |
Matsue city, Shimane Prefecture |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
4 ธันวาคม 2566 |
ถึง |
8 ธันวาคม 2566 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
- |
Issue (เล่มที่) |
- |
หน้าที่พิมพ์ |
573-582 |
Editors/edition/publisher |
Ju-Ling SHIH, Akihiro KASHIHARA, Weiqin CHEN, Hiroaki OGATA |
บทคัดย่อ |
Engaging young people in citizen inquiry could facilitate the process of constructing learning outcomes through investigation and reflection on their experiences. This study aimed to investigate the effects of using the citizen inquiry approach on students’ learning outcomes regarding environmental awareness, scientific explanation, and scientific communication. An intensive science camp regarding the citizen inquiry approach to plastic pollution has been developed and implemented for elementary school students. The results showed considerable improvement in their learning outcomes after interacting with the intervention. However,
there is a challenge and opportunity to redesign the implemented approach with the support of mobile technology to improve their learning outcomes. This paper proposes how we could transform the citizen inquiry approach with digital devices to promote
elementary school students’ environmental awareness, scientific explanation, and scientific communication. |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Full paper |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|