2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ Primary Students’ Engagement toward Augmented Reality in Plant Development 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 8 พฤษภาคม 2567 
การประชุม
     ชื่อการประชุม Eurasian Conference on Educational Innovation 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม Institute of Electrical and Electronics Engineers 
     สถานที่จัดประชุม Kasetsart University, Thailand  
     จังหวัด/รัฐ Bangkok, Thailand 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 26 มกราคม 2567 
     ถึง 28 มกราคม 2567 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่)
     Issue (เล่มที่) 979-8-3503-0720-7 
     หน้าที่พิมพ์ 304-308 
     Editors/edition/publisher Teen-Hang Meen 
     บทคัดย่อ Using augmented reality (AR) for science learning, students describe and understand scientific phenomena and foster scientific thinking. By combining gaming with AR, learning outcomes can be enhanced by stimulating motivation. In the science learning of plant development, AR was used to expedite plant growth observation in this study. Second-grade students’ engagement was measured in a mobile AR game named Little Farmer, which focused on plant development. We developed the mini-game AR application and conducted a preliminary study on student engagement study. Thirty second-grade students who had not previously used AR for science learning were recruited as the participants. A survey was conducted using a 12-item questionnaire designed to measure students’ engagement across four dimensions: attention, perceived usability, attraction, and satisfaction. The findings indicated that the students responded positively in all dimensions.  
ผู้เขียน
645050131-9 น.ส. กัญญาณัฐ ฝาชัยภูมิ [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท โครงการพิเศษ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ใช้สำหรับสำเร็จการศึกษา เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0

<
forum