ชื่อบทความที่เผยแพร่ |
Triad Feedback: Unit of Analysis of Small-group Mathematical Communication to Understand Mathematical Learning Process |
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ |
21 สิงหาคม 2553 |
การประชุม |
ชื่อการประชุม |
the 5th East Asia Regional Conference on Mathematics Education (EARCOME5) |
หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม |
the International Programme Committee (IPC) for EARCOME5 |
สถานที่จัดประชุม |
Tokyo |
จังหวัด/รัฐ |
Tokyo, Japa |
ช่วงวันที่จัดประชุม |
18 สิงหาคม 2553 |
ถึง |
22 สิงหาคม 2553 |
Proceeding Paper |
Volume (ปีที่) |
Vol. 2 |
Issue (เล่มที่) |
TSG140 |
หน้าที่พิมพ์ |
308-315 |
Editors/edition/publisher |
Yoshinori Shimizu |
บทคัดย่อ |
This 2-year ethnographic study aimed to observe and understand Small-group Mathematical Communication (SMC) in mathematics classroom innovated by Lesson Study and Open Approach. SMC included mathematical learning process that occurs in a cultural tradition of practice. Students’ thinking and feeling are more important in the scene of SMC. This study proposed “Triad Feedback” as a unit of analysis of SMC in which modified from “Dyad Feedback” (Emori, 1993; 1997; 2005) and integrated with Inprasitha’s (2001) theoretical framework of emotional experience. Triad Feedback could be used to analyze students’ schema change as a cognitive aspect and emotional experience as an emotional aspect. Researchers and teachers could be use Triad Feedback as a lens for understanding students’ thinking and feeling in mathematical learning process. |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ (Peer Review) |
มีผู้ประเมินอิสระ |
มีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
รูปแบบ Proceeding |
Full paper |
รูปแบบการนำเสนอ |
Oral |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล |
ไม่ได้รับรางวัล |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|