2009-2015 ©
Data Real time
             Graduate Lecturer's Profile
Lecturer's Profile
Lecturer ID 2653   University มหาวิทยาลัยขอนแก่น 
Name-Surname (Thai) ผศ. เกียรติ แสงอรุณ  Name-Surname (English) Asst. Prof. Kiat Sangaroon 
Department/Major/Subject MATHEMATICS  Faculty Science 
Expertise คณิตศาสตร์ประยุทต์     
 
 
Lecturer's Profile
Program Type: Thesis
Major Advisor
Student code Name Faculty Program Level สถานภาพ คำสั่ง
605050031-9  Miss TIDARAT RUJIRAWINITCHAI  Education  Mathematics Education  Master's Degree  คำสั่ง ศศ.บศ. 610/2561 ลว. 11 ต.ค. 2561 เปลี่ยนจาก รศ.ดร.ไมตรี อินทร์ประสิทธิ์  
605050034-3  Miss PATTARAPORN DONJUE  Education  Mathematics Education  Master's Degree  คำสั่ง ศศ.บศ.072/2562 ลว. 21 ม.ค. 2562  
587050005-2  Miss KANOKNAPA ERAWUN  Education  Mathematics Education  Doctoral Degree   
605050166-6  Miss JIRAPORN WONGKANYA  Education  Science and Technology Education  Master's Degree  คำสั่ง ศศ.บศ.076/2562 ลว. 21 ม.ค. 2562  
577050017-4  Mr. SAASTRA LAAH-ON  Education  Mathematics Education  Doctoral Degree    คำสั่ง ศศ.บศ. 025/2560 ลว. 11 ม.ค. 2560  
577050018-2  Miss SIRIRAT CHAONA  Education  Mathematics Education  Doctoral Degree  คำสั่ง ศศ.บศ. 024/2560 ลว. 11 ม.ค. 2560  
577050012-4  Mr. CHANINTORN BOONTEM  Education  Mathematics Education  Doctoral Degree    คำสั่ง ศศ.บศ. 026/2560 ลว. 11 ม.ค. 2560  
Total 7 records
Co-Advisor
Student code Name Faculty Program Level สถานภาพ คำสั่ง
Total 0 record
Program Type: IS
Major Advisor
Student code Name Faculty Program Level สถานภาพ คำสั่ง
Total 0 record
Co-Advisor
Student code Name Faculty Program Level สถานภาพ คำสั่ง
Total 0 record
Total   7   records   *Overload
 
 
Journal Publication 1 (Co-author)
Title of Article The Effects of the Dynamic Electronic Lesson Based on the Open Approach in the Lesson Study Context 
Title of Journal HRD Journal 
Institute of Journal Burapha University 
ISBN/ISSN 1906-9308  Date of Acceptance 11 November 2016 
Volume Issue
Month June  Year of Publication 2017 
Page   Reviewing Status มีผู้ประเมินอิสระ 
Status ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์  Level of Publication นานาชาติ 

Journal Publication 2 (Co-author)
Title of Article ความเข้าใจทางคณิตศาสตร์ของนักเรียน เรื่อง เลขยกกำลัง ในชั้นเรียนที่ใช้การสอนด้วยวิธีการแบบเปิด Students’ mathematical understanding levels on exponent in classroom using taught by open approach.  
Title of Journal วารสารวิชาการ Veridian E-Journal 
Institute of Journal มหาวิทยาลัยศิลปากร 
ISBN/ISSN 1906-3431  Date of Acceptance 19 สิงหาคม 2558 
Volume Issue
Month พฤษภาคม - สิงหาคม  Year of Publication 2558 
Page 1719-1734  Reviewing Status มีผู้ประเมินอิสระ 
Status ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์  Level of Publication ชาติ 

Journal Publication 3 (Co-author)
Title of Article Students’ Intuition in Mathematics Class Using Lesson Study and Open Approach  
Title of Journal Psychology 
Institute of Journal Scientific Research Publishing Inc. 
ISBN/ISSN 2152-7199  Date of Acceptance 16 August 2014 
Volume Issue 13 
Month September  Year of Publication 2014 
Page 1503-1516  Reviewing Status มีผู้ประเมินอิสระ 
Status ตีพิมพ์แล้ว  Level of Publication นานาชาติ 

Journal Publication 4 (Co-author)
Title of Article A NECESSARY CONDITION FOR LOWER FINITE-TIME RUIN PROBABILITY UNDER XL- REINSURANCE IN DISCRETE-TIME RISK PROCESSES WITH EXPONENTIAL CLAIMS 
Title of Journal Far East Journal of Mathematical Sciences (FJMS) 
Institute of Journal University of Allahabad 
ISBN/ISSN 0972-0871  Date of Acceptance 12 November 2014 
Volume   Issue
Month December   Year of Publication 2014 
Page 133-142  Reviewing Status มีผู้ประเมินอิสระ 
Status ตีพิมพ์แล้ว  Level of Publication นานาชาติ 

Journal Publication 5 (Co-author)
Title of Article ความรู้ด้านเนื้อหาของครูสำหรับการสอนเรขาคณิตระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ในชั้นเรียนที่ใช้การศึกษาชั้นเรียนและวิธีการแบบเปิด 
Title of Journal วารสารบัณฑิตศึกษา มหาวิทยาลัยราชภัฏสกลนคร 
Institute of Journal มหาวิทยาลัยราชภัฏสกลนคร 
ISBN/ISSN   Date of Acceptance 24 สิงหาคม 2559 
Volume 14  Issue 66 
Month กรกฎาคม-กันยายน  Year of Publication 2560 
Page   Reviewing Status มีผู้ประเมินอิสระ 
Status ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์  Level of Publication ชาติ 

Journal Publication 6 (Co-author)
Title of Article กระบวนการสร้างความคิดรวบยอดทางคณิตศาสตร์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 เรื่อง เลขยกกำลัง ในชั้นเรียนที่ใช้วิธีการแบบเปิด  
Title of Journal วารสารมนุษยศาสตร์ และสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยมหาสารคาม  
Institute of Journal มหาวิทยาลัยมหาสารคาม 
ISBN/ISSN 08595992  Date of Acceptance 17 สิงหาคม 2559 
Volume 36  Issue
Month มกราคม - กุมภาพันธ์  Year of Publication 2560 
Page   Reviewing Status มีผู้ประเมินอิสระ 
Status ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์  Level of Publication ชาติ 

Research Conference Distribution (Co-author)
Research Title The Role of Teacher’s Questioning in Mathematical Problem Solving Classroom 
Date of Distribution 19 June 2015 
Title of the Conference 59th International Council of Education for Teaching World Assembly (ICET 2015) 
Conference Date 19 June 2015 To 22 June 2015  Organiser International Council of Education for Teaching (ICET) 
Conference Place Naruto University of Education, Naruto, Tokushima, Japan  Province/State Naruto, Tokushima, Japan 
Proceeding Paper Volume Proceeding Paper Issue
Proceeding Paper Page 384-391  Proceeding Paper Editors/edition/publisher Yumiko Ono 
Peer Review Status มีผู้ประเมินอิสระ  Level of Conference นานาชาติ 
Type of Presentation Oral  Type of Proceeding Full paper