2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ Analyzing Mathematical Communication of Students' Gesture in Lesson Study and Open Approach 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 19 ธันวาคม 2554 
การประชุม
     ชื่อการประชุม Internaional Conference in Mathematics and Applications Mahidol University 2011 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม Centre of Excellence in Mathematics (CEM)  
     สถานที่จัดประชุม Twin Towers Hotel 
     จังหวัด/รัฐ Bangkok, Thailand 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 17 ธันวาคม 2554 
     ถึง 19 ธันวาคม 2554 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 1(2011) 
     Issue (เล่มที่) Vol.1 
     หน้าที่พิมพ์ 173-179 
     Editors/edition/publisher  
     บทคัดย่อ Teachers taught area measurement by using only formula. In the teacher de- velopment by Lesson Study and Open Approach project, teacher provided various opportunities for all students. Students could learn with their own potentiality by using open-ended problems. Students solved problem in small-group work using both verbal language and gesture to communicate group members and teacher. Communi- cation was one of the basic skills that students must take along with them throughout their lives. Gestures as non-verbal language were expressed the dimension of thought. Gesture as an action relating to the observable body, was considered as the exten- sion parts including human beings’ intention (Rasmussen et al., 2004). Children’ s gestures were not only fill the gap in children’ s speaking but also presented the valuable information of children’s thought. Teachers should know how to students’ thinking to assess and improve their mathematical communication. The purpose of the study was to analyze mathematical communication by students’ gestures in lesson study and open approach from transcribing video and audio tapes in solving open-ended problem classroom at Ban Bungnrum Bungkrinoon School. Data was analyzed based on Emori’s (2005) characteristics of mathematical communication: rigorousness, economy, and freedom. The results indicated that most of the students used messages communicate with concise messages as economy which was a charac- teristic of mathematical communication and used gesture as dynamic tool in learning area measurement. 
ผู้เขียน
497050054-0 น.ส. ญานิน กองทิพย์ [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาเอก ภาคปกติ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0