ชื่อบทความ |
Business Environment of Small Firm used the Internet in Thailand. |
วัน/เดือน/ปี ที่ได้ตอบรับ |
31 สิงหาคม 2559 |
วารสาร |
ชื่อวารสาร |
International Journal of Business Management & Research (IJBMR) |
มาตรฐานของวารสาร |
OTHER (JCC) |
หน่วยงานเจ้าของวารสาร |
TJPRC global community |
ISBN/ISSN |
ISSN (Print): 2249-6920;ISSN (Online): 2249-8036 |
ปีที่ |
6 |
ฉบับที่ |
4 |
เดือน |
August |
ปี พ.ศ. ที่พิมพ์ |
2559 |
หน้า |
65-72 |
บทคัดย่อ |
ABSTRACT
Firm level competitiveness influence country level competitiveness. Thailand (2014), more than 95 percentages
of firms is small firm (1-9 employees). Small firm used the internet to increase business activity by globalization. The use
of the internet more than 19.20 percentages of all small firm. This article aims to describe business environment of the
internet using of small firm in Thailand. The selected setting is northeastern region of Thailand, because majority of
small firms are there. Qualitative design was done. The eligible participants were selected by snow-ball and convenience
sampling. Data was collected from participatory observations and in-depth interview. The key informants were residents
within establishment, owner/managers, expert academics, government and agent from Office of the National
Broadcasting and Telecommunication Commission (NBTC). The results found that the driving forces of the use of the
internet include: (1) Characteristic of small firm, (2) Environment of small firm used of internet. The result will be guide
to define characteristics for study the competitive performance of small firm used the internet next times.
|
คำสำคัญ |
The Use of the Internet, Small Firm, Business Environment, Northeastern Region of Thailand |
ผู้เขียน |
|
การประเมินบทความ |
มีผู้ประเมินอิสระ |
สถานภาพการเผยแพร่ |
ได้รับการตอบรับให้ตีพิมพ์ |
วารสารมีการเผยแพร่ในระดับ |
นานาชาติ |
citation |
มี |
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ |
เป็น |
แนบไฟล์ |
|
Citation |
0
|
|