2012 ©
             ข้อมูลการเผยแพร่ผลงาน
การเผยแพร่ในรูปของบทความวารสารทางวิชาการ
ชื่อบทความที่เผยแพร่ Mobile Technology-enhanced Flipped Learning for Scientific Laboratory: A Comparison of Students' Perceptions and Engagement 
วัน/เดือน/ปี ที่เผยแพร่ 28 พฤศจิกายน 2559 
การประชุม
     ชื่อการประชุม The 24th International Conference on Computers in Education (ICCE 2016) 
     หน่วยงาน/องค์กรที่จัดประชุม Asia-Pacific Society for Computers in Education (APSCE) 
     สถานที่จัดประชุม Indian Institute of Technology Bombay (IIT Bombay) 
     จังหวัด/รัฐ Mumbai,india 
     ช่วงวันที่จัดประชุม 28 พฤศจิกายน 2559 
     ถึง 2 ธันวาคม 2559 
Proceeding Paper
     Volume (ปีที่) 2016 
     Issue (เล่มที่)
     หน้าที่พิมพ์ 268-275 
     Editors/edition/publisher Chen, W. et al. 
     บทคัดย่อ Many educators have been widely recognized flipped learning as a pedagogic approach in 21st century education. While, advancement of mobile and wireless communication technologies provides a new learning opportunity for students via mobile devices as anywhere, anytime, and anyone learning. In this study, the researchers compared high school students’ affective domain of learning such as perception and engagement between flipped inquiry learning and conventional flipped learning via mobile technology. The study was conducted with 61 eleventh graders in Northeastern region of Thailand who agreed to participate, and they were assigned into one experimental group, receiving mobile flipped inquiry learning, and another of control group, receiving mobile conventional flipped learning. Both were examined their perceptions and engagements using 20 and 21 items of 5-points Likert-scale questionnaire after interacting with the interventions. The results showed that students in experimental group who have learned with the mobile flipped inquiry learning have better perceptions and engagements than students in control group. This finding implied that flipped inquiry learning with mobile technology could be a better pedagogic strategy for engaging high school students into scientific laboratory class than conventional flipped mobile learning. In addition, the integration of mobile technology into classroom with effective strategy could enhance students’ development of affective domain for learning science. 
ผู้เขียน
585050197-3 นาย ภาวัต ไชยพิเดช [ผู้เขียนหลัก]
คณะศึกษาศาสตร์ ปริญญาโท ภาคปกติ

การประเมินบทความ (Peer Review) มีผู้ประเมินอิสระ 
มีการเผยแพร่ในระดับ นานาชาติ 
รูปแบบ Proceeding Full paper 
รูปแบบการนำเสนอ Oral 
เป็นส่วนหนึ่งของวิทยานิพนธ์ เป็น 
ผลงานที่นำเสนอได้รับรางวัล ไม่ได้รับรางวัล 
แนบไฟล์
Citation 0